#1 Skrevet Juli 11, 2009 Øverste festehull på blokka, til braketten til dynamoen og fremre motorfeste er litt defekt kan man si. Er dette normal feil? Eller kan det ha skjedd når bilen ble tredd ned i grøfta? Noen som ser noe potensiell fiks på dette, sånn i farta? Sjekk her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2009 Dårlig bilde, men for meg ser det nesten ut som noen har vert der å sveisa tidligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2009 Ser ut som det er sveist der ja, av en eller annen grunn: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2009 Det ser ut til å ha vært sveisa der fra før av, ja. Men det har jo klart sprekki opp igjen. Skal ta å få tatt et bedre bilde idag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2009 Etter hva jeg ser så er det øvre feste til fremre motorfeste og. Har nok vært i grøfta eller noe den Knakk på samme sted min når jeg fikk en bil i tryne i 80+ Ikke bare bare å sveise støpegods heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2009 Jeg vet bilen har vært i grøfta. Så det har nok skjedd da, ja. Sveise støpejern er vi mye lenger med idag, heldigvis. Det er jo ikke enorm påkjenning på det motorfeste/dynamofeste der, som det er i eksosmanifoldene på denne bilen, men det er jo ikke akkurat superlett å komme til å sveise der med motor stående i bil. Kjenner til folk som har god erfaring med sveising, så det er ikke det som er problemet igrunn Jeg tror jeg lar den stå slik til nestegang jeg plukker bilen ned for å renovere motor ytterligere. Da får jeg se om jeg får sveisa denne. Reima til dynamoen hjelper jo noe til å presse braketten inn mot motor, og den står med to andre bolter. Hva gjorde du med din Christian? Sveisa den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2009 Jeg vet bilen har vært i grøfta. Så det har nok skjedd da, ja. Sveise støpejern er vi mye lenger med idag, heldigvis. Det er jo ikke enorm påkjenning på det motorfeste/dynamofeste der, som det er i eksosmanifoldene på denne bilen, men det er jo ikke akkurat superlett å komme til å sveise der med motor stående i bil. Kjenner til folk som har god erfaring med sveising, så det er ikke det som er problemet igrunn Jeg tror jeg lar den stå slik til nestegang jeg plukker bilen ned for å renovere motor ytterligere. Da får jeg se om jeg får sveisa denne. Reima til dynamoen hjelper jo noe til å presse braketten inn mot motor, og den står med to andre bolter. Hva gjorde du med din Christian? Sveisa den? Du tar nok litt feil der..jeg slet med at reima mi hoppa av jeg...var da jeg fant ut min var knekt der. Og om du har slitne motorfester blir det mye belastning der Men jeg kjører med stumme fester og bruker ikke den foran, kun som dynamo feste. Sveiset min med miggen jeg faktisk og holder en så lenge Gjenstår og se å lenge det holder da...hehe Greit å komme til om du skrur av vangen foran og selve feste Kanskje litt trangere på 10vt en 20vt kanskje men: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2009 Ok, jeg sliter faktisk ikke med at reima spretter av, og den ser jo ut til å ha vært sånn en stund. Sist den var i grøfta fikk jeg vite var i 2004, så den henger på ennå. Jeg får se om jeg får dyttet på noen perler der evt. Byttet motorfester nå, så da blir det ikke så voldsom belastning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...