Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Noen som har et sånn "hode" som skal settes på oljefilterhuset ? Passat 3bg. Regner med en del audier har samme patent. Kjøpte en sånn "tang" på biltema men den funka dårlig. Bøyde seg og knakk før den fikk løsnet en dritt. Trenger å låne en sånn ganske kjapt da olja allerede er byttet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det haster er det bare å slå et skrujern tvers i gjennom å bruke det til å skru det av. For å skru det på skal du ikke bruke noe verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke slå det igjennom hardplast lokket? Det er et lokk med kanter lik en mutter. Ganske stort. Skal etter det møller sier bruke et "lokk" som du legger oppå, som du setter en sånn skralle nedi, med 3/8". Og vrir til 25Nm. Da løsner det og du trekker det gamle løse filteret rett opp, og legger nedi det nye. Det ikke slik gammelt filter der filter og filterhus er i ett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke med skrujern-patenten på 1,9 tdi på Passat, da det er innsatsfilter, og må gjenbruke delen som skrus av.

 

Er vel en sånn du trenger:http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82503

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jasså ja, du har innsatsfilter : flau :

 

må jo finnes et slikt verktøy i bergen? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja innsatsfilter var forøvrig ordet jeg letet etter :) Ja, vil nå tro at noen her har det. Venter i spenning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det filterlokket ditt er skrudd fast med litt mer enn 25Nm. Normalt skal det ikke være noe problem å få opp dette lokket med Biltema verktøyet (har et sånt selv, og aldri opplevd at det har gått i stykker ved normal bruk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkei, det forklarer en del.

 

Den tanga du har, kan du kaste så langt du klarer og håpe du aldri ser igjen.

Jeg bruker det lokket du har linket til nederst, og det fungerer helt supert til et oljeskift og to i året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja nettopp det jeg gjorde. Du er ikke tilfeldigvis i Bergen i dag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte filtertangen fra bilrema, den funket egentlig knall.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får stikke på biltema i ettermiddag å kjøpe den andre typen :) Case closed.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.