#1 Skrevet Juli 12, 2009 Er det noen som har en video, eller en link til en video av hvordan Westfalia's svingbare hengerfeste fungerer ? Dette er det originale svingbare fra Audi, for A6 05-> (men prinsippet er nok det samme for tidligere modeller.) Jeg er ute etter info... video eller bilder som viser hvordan det ter seg når det svinges inn.. Hvordan ser utsparingen av "diffusor" ut, på en A6 05-> som har svingbart hengerfeste? Jeg har en Votex diffusor, og lurer på OM jeg får snekret/dremmlet til en åpning for det svingbare hengerfestet.. eller om dét bare er å glemme... Dyrt å handle hengerfeste, om det skulle vise seg å ikke fungere. Det verste er at dette haster litt.. Anyone? Og... Er det 7-pols eller 13-pols kontakt jeg skal ha, til en "vanlig tilhenger" ? Er det anderledes om man trekker campingvogn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2009 http://video.google.com/videoplay?docid=-5542401609736701031&q=audi+2%2C2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2009 http://video.google.com/videoplay?docid=-5542401609736701031&q=audi+2%2C2 Er ikke sånn på A6, der er det manuelt som man dytter opp under fangeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2009 I Norge bruker vi 7-pols kontakt. Ganske usikker, men tror kanskje at hengerfestet kommer ut under fangeren på A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2009 Det kommer ut under fangeren, og blir svingt inn opp og sidelengs. Vanskelig å forklare, men er lett å se på en bil. Blir helt skjult under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2009 Alle tiders svar alle sammen 7-pols ja.. var det jeg trodde Filmen forteller en hel del! Viser jo hvordan det svinger ned-til side-opp.. Men.. siden dette var en Q7.. (bytter gjerne inn A6'en i den.. men..) ..så blir det vel litt anderledes.. For det første ser man ikke helt hvilken vinkel det er filmet i.. For det andre.. får jeg vel bare gjette meg til hvor mye av diffusoren på A6'en som må skjæres bort.. For det 3. .... Det spørs nok om ikke diffusoren "min" er for "stor".. At hengerfestet vil komme borti/være for nære diffusoren.. som stikker for langt bakover.. Som Rudi Sand jo har funnet ut for meg.. skal jeg ha en spesiell variant av det "avtagbare hengerfestet", for at det skal funke med f.eks S-line diffusoren ... Spørs om jeg må gjøre mer reaserch.. Takk alle sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2009 I Norge bruker vi 7-pols kontakt. Trodde alle "nye" biler ble levert med 13 polet med adapter til 7 polet i tillegg. Mener bestemt at faderen har det på sin golf 5. Han har "avtagbart" hengerfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2009 Trodde alle "nye" biler ble levert med 13 polet med adapter til 7 polet i tillegg. Mener bestemt at faderen har det på sin golf 5. Han har "avtagbart" hengerfeste. Alle biler levert fra fabrikken med hengerfeste kommer med 13 pins kabelsett da det er standard på fabrikksmontert,på alle disse legges det ved overgang pga at i norge brukes det som oftest 7 pols på tilhengere. Er vel kun import hengere og endel campingvogner som bruker 13 pins Ved ettermontering så kan man selv velge mellom 7 og 13 pins 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2009 Alle som skal trekke campingvogn vil ha nytte av 13pins (Eurokontakt) da det er ryggelys, tåkelys, lading og strømforsyning til vognen via denne. Dessuten, om en skal ha en henger og kan legge opp ledningsnett i denne selv, er det jo ofte en fordel med ryggelys, det får du via 13-pinskontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...