#1 Skrevet Juli 12, 2009 siden det er dårlig med respons i tråden min, får jeg lage en egen her inne.. om kanskje noen kan komme med noen gode råd? Har en golf 3 TDI. Har montert nytt enkeltmasse svinghjul, clutch osv. ALT er nytt.. Monterte alt ferdig og testet å gire og clutche uten bilen i gang, det gikk helt perfekt. Skulle starte bilen med clutchen inn, da kom det en grusom lyd! Ved å kjøre på starteren uten clutchen inne er det ingen lyd.. Kun når jeg trykker clutchen inn.. Noen som vet? Haster litt da jeg har vært uten bil i 1mnd pga venting av deler og har ferie om 1 uke, så da må jeg ha bilen klar... hjelp! ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2009 sjekka at alt er montert riktig? utløserlager? hva slags merke er det på delene? spec? har spec med enkeltmasse på min tdi, den bråker som et uvær når clutchen er UTE og den står i fri, skal være sånn, men om du får lyd med pedalen inne er det ikke godt å si.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2009 monterte alt i rekkefølgen jeg demonterte det.. nytt utløserlager også, sim ring, osv osv. merket er DC Stage 1 fra boraparts.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2009 ikke snudd lamellen feil vei eller no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2009 Monterte den slik den gamle stod, men får nesten åpne å gå over alt en gang til.. Skjønner ikke hva som kan være galt.. Nå vet jeg i hvertfall hvordan jeg tar ut kassa, så går vel litt kjappere nå.. håper jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2009 Kan jo høres ut som noe tar borti et sted, så du får demontere å se etter skrapemerker. Blir lyden høyere når ved turtall? eller er den konstant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2009 har ikke sjekket noe mere med dette i dag da jeg har vært litt med minsten.. Men har heller ikke fått start på bilen(gløder ikke) så er kun ved å dra på starteren med clutchen inne jeg har hørt lyden.. Ikke lyd når jeg drar den på starteren og den står i fri.. er ikke bare 1 ting som feiler nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2009 ingen? tok ned kassen i dag, men ingen merker.. Ville kassa gått på hvis ikke clutchen var helt sentrert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2009 ingen her inne som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2009 Er det virkelig ingen her inne som har vært borti noe lignende problem eller har noe formening om hva det kan være?? Er vel et "par" mekanikere på forumet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2009 Det kan ikke vere noe feil med utløserlageret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2009 kikket på det, men er helt likt som det org. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 17, 2009 Må nesten vere noe med utløser lageret. Mulig lagerene på det er defekt. Vet ikke om det går å sette det feil vei men det har du vel sjekket? Evt noe med clutchlamellen, men det virker rart om alt ser fint ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 17, 2009 byttet cutch nå pga utløserlageret da den lagte klakkelyd på tomgang.. Men er ikke samme lyd som det er nå.. Høres ut som drev som glipper på hverandre på en måte.. men clutchlamellen passer helt perfekt på "stanga" som går ut fra girkassen, så det er ikke den som glipper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 17, 2009 ta ser det ut som problemet er løst.. De har sendt meg feil utløser lager Så skulle sende det med express så jeg fikk det fort.. håper ikke det tar alt for lang tid.. har 1 uke ferie nå som jeg skulle vært borte, men kommer meg ikke vekk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...