#1 Skrevet Juli 12, 2009 Jeg skal montere Ring LEDkjørelys som jeg kjøpte på Torshov Bilrekvisita på Min 06' Touran. Noen som vet hvordan dette skal kobles til? evnt andre tips og råd Takk for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2009 Ingen som har tips? Jeg er helt grønn på hvordan dette skal monteres. Har montert ekstralys før men, vet ikke hvor denne skal tilkobles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2009 Skal disse plasseres nede i fanger? Er det kun +/- kobling på lyktene? Bilen din har vel can bus så du trenger en motstand for å lure spenningen når der er led? De som solgte deg dette burde vel kunne gi deg et svar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2009 ja, de skal plasseres i fangeren (bare det blir en utfordring siden jeg ikke får tatt den ut) og jeg må nok ha can-bus. Skal ha dette på flere steder (skiltlys og parklyspære) Hvor får man kjøpt can-bus forresten? Torshov? Biltema? Bilxtra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2009 Er det kun pærene du har kjøpt? CAN Bus har du allerede kjøpt i det du kjøpte bilen din. Det er ledningsnettet ditt i bilen som ikke bare gir strøm som spenning men fungerer også som et nettverk med bit's osv. Med andre ord viktig og ha riktig spenning. Ved bruk av led pærer uten motstand vil man få alarm i dashen om at pærene har gått selv om de fortsatt virker. Dette fordi disse pærene trekker mindre spenning som igjen gjør at bilen tror pæren har røket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2009 Er det kun pærene du har kjøpt? Ved bruk av led pærer uten motstand vil man få alarm i dashen om at pærene har gått selv om de fortsatt virker. Dette fordi disse pærene trekker mindre spenning som igjen gjør at bilen tror pæren har røket. ...pluss at pærene vil ikke lyse. Styreenheten gir ikke ut spenning om den ikke får "rett" motstand i kretsen... Dersom du kobler til LED pærer uten motstand så vil pærene bare lyse et lite øyeblikk før de slokker igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2009 ...pluss at pærene vil ikke lyse. Styreenheten gir ikke ut spenning om den ikke får "rett" motstand i kretsen... Dersom du kobler til LED pærer uten motstand så vil pærene bare lyse et lite øyeblikk før de slokker igjen. Hvordan skal jeg koble det da? Hadde ikke tenkt på at det ikke var can-bus i de LEDlyktene. Får man kjøpt motstand løst? Evnt. hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2009 Motstand får man kjøpt løst på div avanserte elektronik butikker. Må lodde litt selv osv. Men det er ikke noe en amatør bør gå i gang med sånn uten videre. Hvorfor kjøpte du uten å få forklart hvordan det skulle monteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2009 Motstand får man kjøpt løst på div avanserte elektronik butikker. Må lodde litt selv osv. Men det er ikke noe en amatør bør gå i gang med sånn uten videre. Hvorfor kjøpte du uten å få forklart hvordan det skulle monteres? Ok. Bare å spørre på biltema f.eks? Har koblet på ekstralys før så tenkte det var en smal sak Har forhørt meg igjen og fikk forklart at det bare var å koble rett på 12v med bryter. Syns det høres litt rart ut men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2009 Det er fordi dem ikke vet bedre. Hadde du kjøpt det en volvo 240 tho. (No offence til dem som har det) Hadde dette funket utmerket. Som sagt tidligere så må du ha en motstand som tilsvarer den som er i ei vanlig pære. Finnes enkelt ut ved hjelp av et multimeter og kjøpes enkelt på elektronikk verksteder. Evt på nettet. 12v med bryter går bra om du har tenkt å montere det. Jeg hadde montert det på det eksisterende ledningsnettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...