Spørsmål ang. nybil garanti

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan begynne med å beklage hvis jeg har postet feil, har sett igjennom forumet for å finne ut hvor jeg skal poste, men ble ikke så mye klokere.

Hvis det er feilpost, så guide meg gjerne til rett plass :)

Men som topic sier, så har jeg noen spørsmål ang nybil garanti.

Jeg kjøpte meg "ny" bil nå før sommeren. En 2007 A4 Avant.

Selger, forhandler, sa at det fortsatt var nybil garanti på bilen. Jeg sjekket serviceheftet før kjøp, og servicene var utfylt. Den har bare gått 44 000km, så var jo bare tatt en service. På 27 488km av Jessheim Auto.

Men nå når jeg har studert alt av hefter og manualer fra A til Å, så ser jeg at det mangler en del informasjon fremme i service heftet.

Som blant annet stempel og dato fra Audi-forhandleren som utleverte bilen, og klargjøringsserviceen er heller ikke ført inn i serviceheftet.

Jeg lurer på om det er fordi når sist eier kjøpte bilen, så hadde den gått som demo bil.

Med bilen så fulgte det med en del kvitteringer og serviceskjemaer. 1 skjema for servicen på 27 488km, men det er også et serviceskjema der bilen hadde gått 7 km. Kan det være klargjøringsservicen?

Har evt. Audi slik informasjon i sine systemer, slik at det ikke er så nøye at det står i service heftet?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med usikkerheten min :)

Hadde det ikke vært for at jeg er i Danmark på ferie for øyeblikket, så hadde jeg svippet innom en Audi forhandler.

Men ble bare så usikker her nede :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 7km er klargjøringservicen ja;) Den taes når bilen er ny uavhengig om den blir demobil eller ikke;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på 7km er garantert klargjøringsservice(står ikke det øverst på første side?), men at det mangler i serviceskjema må være en glipp fra han som utførte den. Selv om bilen har gått som demo skal det fylles ut uansett.

Det er derimot ikke noe krise siden alt skal ligge på histrikken:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på 7km er garantert klargjøringsservice(står ikke det øverst på første side?), men at det mangler i serviceskjema må være en glipp fra han som utførte den. Selv om bilen har gått som demo skal det fylles ut uansett.

Det er derimot ikke noe krise siden alt skal ligge på histrikken:)

Okey, da var det som jeg hadde tenkt for meg, eller i hvert fall håpte på : flau :

Skal ha nybil garanti frem til januar 2010.

Har tenkt å ta en sånn garantiutløpstest hos NAF før den tid, for å få utnyttet garantien før den går ut. Og ville bare vært kjedelig hvis jeg hadde kommet til Audi og få kastet i ansiktet at forhandleren som hadde klargjort bilen hadde glemt å fylle inn i serviceheftet : dum :

Men når du sier at det skal stå øverst på første side, tenker du da på service skjemaet eller i service heftet? Hva alle kodene og nummerene oppe på første siden av service skjemaet betyr, det vet ikke jeg :P

Ser nå at de har verken først inn kjennemerke eller førstegangsregistrering på det skjemaet, mens det er gjort det på servicen som er tatt på 27 488km. Så det er vel sikkert klargjøringsservicen :o

Men så lenge de har historikk på bilen hos Audi, så er det vel ingen fare med garantien, så da kan jeg puste litt lettere :)

Hvis det stemmer :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.