#1 Skrevet Juli 12, 2009 Madammens Passat 96 modell 1,9 tdi mister kreftene etter ca 1/2 times kjøring (ser det ut for), dessuten temmelig daff ved akselerasjon. Bilen er gått 165000 km. Aldri gjort noe med motoren. Har byttet LuftMengdeMåler, men dette gav ingen bedre respons. Denne ble byttet da bilen ikke ble noe værre etter at kabelen ble koplet vekk, så da var jeg i god tro og kastet 1600 kr på disken til Møller. Lukter det ny dieselpumpe her tro? Og isåfall hva kan den koste ferdig montert i kroner og øre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2009 Ikke krisemaksimer med en gang da, er mye billigere ting som kan være feilen Hvor i landen bor du? Mye en kan finne med Vag-Com hvis en vet hva en skal se etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2009 Skal se på det med VAG-COM i morgen, siden du gir meg et lite håp! Men hva ellers kan man se etter enn feilkoder.............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2009 Log timinga på pumpa, etterspurt mot faktisk, fra 1500 til 4250rpm i tredje gir (fjerde hvis du har god plass med høy fartsgrense ) Sier mye om pumpas tilstand. Mener å huske at det er Engine -> Measuring Blocks -> Group 004 (log kun én gruppe om gangen). Kan også ta samme loggen av group 011 for å sjekke tilstand på turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2009 det lå 2 feil inne på motoren, den ene husker jeg ikke, den andre var fra LMM, sikkert før jeg bytta til ny. Sletta begge feilene, og bilen virker kvikkere, det samme sier hun som kjører den og, så kanskje dette holdt, bare å slette feilene. Logging har jeg ikke fått tid til ennå....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...