Anbefalte innlegg

Hallo.. hvordan er de å montere s4 B5 bakdiff på en audi a4 B5 1.8t quattro??? passer alt? bolt on? lurer å på om diffen på a4 1.8 t kan fort bli slarkete? bilen min er slik at eg kan ligge jemt og så sleppe gassen og så gi full gass å da "slår" de bak i bilen.. og gir et rykk i bilen.. akkuart som om de er slark/utslitt en stand... :confused: eller er girkasse en svak ting?? bilen er ikkje herjet med, defor ganske irriterende at den er slik, for den virker ganske oppbrukt nå liksom.. : gråter : grunn til at eg vil sette på s4 bakdiff er fordi eg har kanskje en på hånd..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme slarken på min,dette er helt "normalt" på quattro biler..

SKal dette fikses så må differensialen shimses ut på opplagringa for at dette skal bli bra igjen ..Er nok litt arbeid..

Men hvordan vet du om bakdiffen fra S4 ikke er like slarkete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. synest de er bare veldi mye slark. ikke vert sån før på min vertfall.. den har vert fin før.. blitt egentle bere verre og verre.. men vet du om s4 b5 diff passer? nei de veit eg jo ikkje men man må jo bare prøve å sjå.. ikkje noe annet som kan gjøres..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s4,rs4 å rs2 skal vel passe fint i b5 :) b4 å b5 har samme bakstilling ( sedan,avant ) men mulig du må skifte mellomaksling? usikker der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få bilen opp på bukker, og sjekk for hånd hvor slarken ligger. Det behøver ikke være selve diffen. Kan like gjerne være diff foringer, oppheng til mellomaksel eller en sliten drivknute. Lønner seg å stille en skikkelig diagnose før du begynner å handle inn deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.