#26 Skrevet September 30, 2009 Det har stått litt stille her... Har vært litt ute å reist igjen... Men siste dagene har jeg fått sjekket og feilsøkt litt.. Jeg målte sensoren på dyse #3 og den viste 120 på rett etter jg hadde kjørt og 105ohm litt utpå kvelden (kaldere motor) Er det innenfor normalen som du skrev Petter? rundt 100ohm? Jeg har vært i kontakt med Steinar ang dyser snakket litt feilsøking med hen. Vi kom vel frem til at det er mylig det ikke er problem med nøleløfte sensorenen likvell... Symtomene på bilen nå er som før: Går normalt, men soter til tider mye. Jeg kjenner ett lite effekt dupp og så kommer det mye røyk bak bilen. Noen kjøreturer går bilen i ett slags nødmodus hvor jeg mister myye effekt. -da slutter sotingen også... Jeg testet i dag tidlig å koble fra LMM. Da gikk bilen akkuratt likt som det gjør når den går i nødmoduset. ingen sot uten LMM heller. Kan det være den som tuller? Erfaringer? Tips? Mvh Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg målte sensoren på dyse #3 og den viste 120 på rett etter jg hadde kjørt og 105ohm litt utpå kvelden (kaldere motor) Er det innenfor normalen som du skrev Petter? rundt 100ohm? Måler rett den, men problemet er at den måler rett når den virker og så detter den ut ett lite øyeblikk og bilen hoster en sotkule. Så hvis det er sånn at sotinga bare kommer i korte øyeblikk så kan det fortsatt være den. Trenger ikke å bety at LMM er ødelagt når bilen går likt med og uten. Kan desverre ikke feilsøke i detalj via forumet, er ikke lang nok ledning på Vag-Com'en min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 1, 2009 Måler rett den, men problemet er at den måler rett når den virker og så detter den ut ett lite øyeblikk og bilen hoster en sotkule. Så hvis det er sånn at sotinga bare kommer i korte øyeblikk så kan det fortsatt være den. Trenger ikke å bety at LMM er ødelagt når bilen går likt med og uten. Kan desverre ikke feilsøke i detalj via forumet, er ikke lang nok ledning på Vag-Com'en min Hehe nei det er ikke lett å feilsøke via ett forum, men bra med litt tips. Skal prøve å få til en ny diagnose når jeg kommet tilbake fra reise igjen. Kanskje greit å måle disse dysene lilevell da. Takker for alle hjelp hitill! Jeg finner nok ut at dette etterhvert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 12, 2009 Da har jeg fått tatt en ny diagnose med Vag-Com. Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 028 906 021 EM Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0821 Coding: 00003 Shop #: WSC 06325 3 Faults Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 31-00 - Open or Short to Ground Readiness: N/A Address 25: Immobilizer Labels: None Part No: 4A0 953 234 F Component: IMMO AUZ9Z0T6878383 D77 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 01176 - Key 07-10 - Signal too Low - Intermittent G70 er det LMM? Betyr dette at dener gåen? Immobilizer er nok den startsperren som slår inn innimellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 12, 2009 Nå begynner jeg å bli litt redd for hva dette kan være... for når jeg var ute å kjørte på onsdagen kuttet turboen... Den startet igjen etter en kort stopp hvor jeg skrudde av tenningen og startet opp igjen. Men det er tydlig at noe ikke er riktig her...Symtomene med at jeg får litt efekttap eller at det føles som at bilen henger litt innimellom når jeg holder gjevn gass på feks motorveien er der også fortsatt. Kanskje i litt økende grad og. Sotingen har avtatt noe, men fortsatt merkbar. Noen flere forslag til hva dette er da? Har det samme problemt med min 97 1,9 tdi A4 også.. min er chippet men klarer ikke å finneut av dette..har hatt denne bilen på verksted og problemet kom etter att bilen fikk byttet defekt turbo.. Har byttet luftmasse måler en gang og den har mest sansynelighvis gått alt. videre så har jeg det problemet med att turbo'n går i nødmodus og jeg mister... jah nesten all kraft hehe skal følge med på hva som blir skrevet her. det verkstedet sa til meg var ett katalysatoren var gåen.. ikke vet jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 28, 2009 Etter endel frem og tilbake er løsningen endelig funnet. Jeg skjønner nå at jeg ikke skal være så sta og på død og liv finne ut av alt selv... Jeg ringte S-Sentrum og fimm en feilsøkingstime. Der tok de en trykktest og fant raskt ut at det varen slange til turbo som hadde sprekkt og det kom falsk luft... Dette ga også utslag på lmm. Det ble en en rask og billig affere da denne slangen ikke kostet mange kr. Og nå går bilen som en kule og den har sluttet og sote! Må bare anbefale S-Sentrum til alle etter dette. Kjempe service og bra pris. Drar elt klart dit neste gang selvom jeg nesten er nabo med Møller... Mega happy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 16, 2010 Godt å lese, men kan jeg si "Told you so!"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 16, 2010 Godt å lese, men kan jeg si "Told you so!"? Hehe ja det er på sin plass det... Bilen er iallefall frisk og ikke hatt noe problemer i hele vinter. Nå ligger den for salg og jeg er rimelig trygg på at den går feilfritt lenge fremover! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...