Bilberry safe wheel cleaner

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt inn dette produktet og lurer på hvordan folk bruker dette på sine felger med blank felgkant, spesielt i sammenheng med vask av hele bilen. Når brukes det i vasken, hvordan påføres osv.

 

Håper noen med god erfaring med dette kan dele sine kunnskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Spray på Bilberry.

- Spyl av bilen/Forvask.

- Spray på Bilberry, la det virke til du evt. har vasket bilen og ta felgene tilslutt.

- Vask så felgene med felgbørste/kost og du vil se det skummer skikkelig og felgene blir 110% rene etter siste avspyling;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør noe lignende av det Bjørnar gjør bortsett fra at jeg vasker felger og dekk først..

-Sprayer på Bilberry.

-Skumlegger hele bilen med FoamLance.

-Spyler av bilen.

-Sprayer felgene med Bilberry.

-Vasker den første felgen jeg sprayet på med diverse børster, og går runden rundt bilen(Vask dekk også).

-Spyler av med HT.

-Vasker bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Spray på Bilberry.

- Spyl av bilen/Forvask.

- Spray på Bilberry, la det virke til du evt. har vasket bilen og ta felgene tilslutt.

- Vask så felgene med felgbørste/kost og du vil se det skummer skikkelig og felgene blir 110% rene etter siste avspyling;)

 

Takk for beskrivelsen. Dette skal prøves.

 

Har bare noen spørsmål rundt beskrivelsen:

 

Når man spyler av bilen, skal man også spyle av felgrensen?

er det trygt å la felgrensen stå på over en lengre stund mens man vasker resten av bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for beskrivelsen. Dette skal prøves.

 

Har bare noen spørsmål rundt beskrivelsen:

 

Når man spyler av bilen, skal man også spyle av felgrensen?

er det trygt å la felgrensen stå på over en lengre stund mens man vasker resten av bilen?

 

Ja, bare og spyle av for og få vekk værste møkka før runde 2.;) Da slipper du også og dra gammel møkk rundt med børsten, og unødig ripe opp evt. strøkne felger:)

 

Har aldri hatt noe problem med og la det virke en stund nei, vil tro det går bra ettersom den ikke inneholder syre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør noe lignende av det Bjørnar gjør bortsett fra at jeg vasker felger og dekk først..

-Sprayer på Bilberry.

-Skumlegger hele bilen med FoamLance.

-Spyler av bilen.

-Sprayer felgene med Bilberry.

-Vasker den første felgen jeg sprayet på med diverse børster, og går runden rundt bilen(Vask dekk også).

-Spyler av med HT.

-Vasker bilen.

 

Enda en god beskrivelse.Thanks. Begge metoder må prøves.

 

Spørsmål her også:

 

Er det nødvendig å skumlegge bilen? Jeg har ikke foamlance eller foamcannon for dette formålet da jeg vasker bilen i selv-vaskehall. Er det trygt å bruke såpe fra disse hallene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg forhørt meg på stasjonen om såpen inneholder avfetting, jeg skumlegger for å løfte vekk mest mulig møkk fra bilen for at den skal være så ren som overhodet mulig til vask.. Da blir det også mindre vaskeriper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en god beskrivelse.Thanks. Begge metoder må prøves.

 

Spørsmål her også:

 

Er det nødvendig å skumlegge bilen? Jeg har ikke foamlance eller foamcannon for dette formålet da jeg vasker bilen i selv-vaskehall. Er det trygt å bruke såpe fra disse hallene?

 

Om du bruker Softwash på Haugenstua så kan du tryggt bruke skummet de har der. Bruker det på mine egne biler og det funker bra det uten at det tærer for mye på voksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker Softwash på Haugenstua så kan du tryggt bruke skummet de har der. Bruker det på mine egne biler og det funker bra det uten at det tærer for mye på voksen.

 

Ja, det er her jeg vasker bilen. Ser også fra dine bilder at det er her du også gjør det. Den skader vel ikke chromen rundt vinduene og chrome kanten på felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er her jeg vasker bilen. Ser også fra dine bilder at det er her du også gjør det. Den skader vel ikke chromen rundt vinduene og chrome kanten på felgene?

 

Skader ikke chromen denne nei. Gjorde i allefall ikke det på felgene jeg kjørte med ifjor ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.