Varierende turbotrykk 1,8t

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden lagt merke til at trykkmåleren min viser litt forskjellige verdier når jeg trør på.

 

Normalt har den peaket på 1,3bar og stabilisert seg på 1,1bar ved fullt pådrag. Men nå legger jeg merke til at noen ganger så peaker den på 1,1bar og legger seg ned på 0,9bar, mens andre ganger så gjør den som normalt. Her i går så jeg til og med at den peaket helt oppe på 1,4bar før den stabiliserte seg på 1,1bar.

Det er sjeldent eller aldri forskjell på samme kjøretur, men forskjellen kommer fra hver gang den startes på ny og varer ut den "økta". Neste gang jeg starter bilen og tar en kjøretur, så kan jeg få andre verdier enn på forrige kjøretur...

 

Nå vet ikke jeg når den startet å gjøre dette eller om det har foregått hele tiden, jeg har ikke fulgt så nøye med på det før i det siste.

Er dette normalt, eller er dette en indikasjon på at ting begynner å ta kvelden? Det skal sies at jeg ikke merker noe spesielt til det rent fysisk...

Har tidligere hørt at N75 generellt ikke helt klarer å jobben med å få ut helt likt trykk hver gang, stemmer dette?

 

Gjelder forøvrig en chippet Audi S3 8L (org.210hk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du vel ikke akkurat verdens mest dyre/presise gauge, men det stemmer at N75 ikke greier å regulere helt likt hvert pådrag. Men at du har samme tendens hele tiden og så ny tendens en annen dag hørtes litt merkelig ut. : klø :

 

Kan jo logge/feilsøke litt med Vag-Com en dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du vel ikke akkurat verdens mest dyre/presise gauge, men det stemmer at N75 ikke greier å regulere helt likt hvert pådrag. Men at du har samme tendens hele tiden og så ny tendens en annen dag hørtes litt merkelig ut. : klø :

 

Kan jo logge/feilsøke litt med Vag-Com en dag :)

 

 

Ja det hadde vært fint:) Stemmer at gaugen ikke er helt til å stole på, men at forskjellene kommer fra en kjøretur til en annen er jo litt merkelig: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være wategatelokket som er løst og ikke legger seg helt inntil hver gang også. Min strever med det der, tramper pedal et par ganger og så kan det være full peis igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være wategatelokket som er løst og ikke legger seg helt inntil hver gang også. Min strever med det der, tramper pedal et par ganger og så kan det være full peis igjen :)

 

 

Hva varierer turbotrykket ditt med da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, sist jeg hadde turbotrykkmålern framme var det vel 0,2 bar sånn sa i forskjell, av og til 0,3 mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, sist jeg hadde turbotrykkmålern framme var det vel 0,2 bar sånn sa i forskjell, av og til 0,3 mener jeg å huske.

 

Ok, varierte trykket for hvert pådrag eller holdt det seg stabilt på hver enkelt kjøretur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket kan variere for hvert pådrag, alt etter hvor varm turboen er. På kald motor er det full pinne hele tia :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På kald motor er det full pinne hele tia :)

 

Smart... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket kan variere for hvert pådrag, alt etter hvor varm turboen er. På kald motor er det full pinne hele tia :)

 

 

Da kan jeg forstå at ting ikke helt funker som det skal i bilen din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misforstå meg rett her nå, vi snakker ikke om rævkjøring av kald motor, men at jeg merker at lokket på wastegate smeller skikkelig tett når bilen ikke har vært kjørt noe særlig ennå. Kom ikke her og fortell meg at det er skadelig for motoren min å bygge opp fullt ladetrykk på 3000rpm fordi motoren ikke har kommet opp på 90 grader kjølevannstemp ennå. Det betviler jeg sterkt at noen her inne orker å vente på, i allefall når det kun er snakk om en chippa originalmotor uten noe ekstremt påmontert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.