#1 Skrevet Juli 14, 2009 (endret) Har en ulyd på venstre framhjul som jeg ikke er helt sikker på hvor kommer fra. Lyden et en pipe/knirkelyd som går etter hjulets omdreingingshastighet, og kommer og går. Hører det veldig godt når man kjører i lav hastighet i fks byen. Ved å bremse litt kan ulyden forsvinne, for så å som regel komme igjen. Kan også få ulyden til å bli litt borte ved å svinge fram og tilbake i fart. Tenker jo selvfølgelig hjullager, men det finnes ikke noe slark i hjulet og det er ikke noen anderledes omdreiningslyd ifra venstre framhjul til høyre framhjul. Deretter tenker jeg bremser, siden det er en pipelyd som kan ligne veldig på pipende bremser. Jeg har nettopp smurt opp bremsene:confused: Kan det bli noe slik lyd hvis bremsebelegget tar inntil slitekanten på skiva? Kan hjullageret være defekt selv om det ikke lager en slik velkjent romlelyd, og ikke har slark? Noen som har vært borti noe slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2009 høres ut som vibrasjon fra bremsene dine, har det samme på jobb bilen, dog dette er en peugeot. men symptomene er de samme kommer av for store klaringer, slik at dette blir liggende og vibrere høyfrekvent siden du har smørt opp alt av glidere osv. så kunne det jo være en tanke og bytte klosser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2009 Kan vere luft mellom. Prøv å lufte bremsene for å sjå om det kan hjelpe. Hadde det samme problemet på min 100:) eller så kan det vere belegget på skiven din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2009 Skiver (brembo) og klosser (mintex) ble byttet våren 08, klosser ble byttet igjen vår 09 pga slitt av banekjøring, så det er veldig mye belegg igjen. Bremsevæske ble byttet (og luftet) nå like før hovedtreffet (6-7 juni), samt oppsmøring: klø : Kanskje jeg skulle prøvd å pusse vekk ytterkanten på bremsebelegget som teoretisk kan "subbe" i slitekanten på skiva? Prøvde nettopp å jekke opp bilen og høre om jeg hørte lyden, men fikk den ikke fram...kanskje jeg må ha litt mer fart på hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2009 Det er ikke dumt! prøv det, så får du si ifra om det funket:) jeg har tro på at det er det som er problemet her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2009 Det er ikke dumt! prøv det, så får du si ifra om det funket:) jeg har tro på at det er det som er problemet her! Håper egentlig veldig på det, fordi jeg har ikke lyst til å bekymre meg for et hjullager når jeg kjører neddover danmark og tyskland neste uke: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...