automatkasse fra 2,8 til 2,6

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke automatkasse fra 2,8 på en 2,6 motor? dette er en audi 100 2,6 quattro 93mod. gearkassen er fra en 2,8 97mod med kode cjs?! jeg tror koden på den kassen som står i bilen er cde eller ced! må jeg bytte styreenhet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på om den gearkassen som står i bilen er ødelagt, det har ikke vært noen ulyder i den, den går ikke i noen gear.

bunnpannen var av når det ble byttet olje, da var det ikke noe spon på magneten! noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt diagnose på bilen før du gjør noe mer i det minste. Kan hende det "bare" er styreenheten til kassa som har tatt kvelden eller trenger en nullstilling. Hvordan oppførte kassa seg før den sluttet å gire? Lugget den ved aks/girskift f.eks.? Isåfall kan det være convertern som har gått, spesielt hvis kassa har gått veldig langt.

Forøvrig så passer kasse fra '97 2,8 rett på '93 2,6 motor. Ingen betydelige forskjeller på disse motorene, spesielt ikke hvis det er en 174hk 2,8.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen fungerte som normalt! bremset ned for en hump i veien, da gearet kassen ned til 2.gear etter det ville den aldri geare opp igjen, jeg stoppet bilen og startet den igjen, å da var det ikke liv lengre! var ingen smell eller ulyder har bestilt adapter fra obd2 til obd1 slik at jeg kan lese av feilkoder! noen som vet om jeg kan nullstille styreenheten på gearkassen uten vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.