#1 Skrevet Juli 15, 2009 Har jo ferie så hva er vell bedre da en å fylle opp garasjen med jobber En ut en ny inn :lol: Fikk kl 15.00 levert en 2004 Audi TT med noe over 70tusen km på telleverket. Bilen er sølvmetallik. Ved første øyekast så den ganske fin ut med unntak av noe merker. Dro avgårde for å få vasket bilen. Vanlig prossedyre. Først Scholl Rapid 9000 over hele bilen og under panseret, Bilberry safe wheel clean på felgene så spyle med HT. Ny runde med Scholl Rapid 9000 (i mangel av Scholl Crack 9000), Bilberry Safe Wheel Clean på felgene og CG Premium Blue på dekkene. Lot dette virke i ca 3-4 minutter så toppet jeg det med skum fra selvvaskeanlegget. Lot denne ligge på i ca 3-4 minutter så ble det igjen spylt med HT. Vasket så med SV Wash pudle skylt i SS bøtter med gritguard. Såpevann bestående av CG Citrus wash og Duragloss 901. Så spylt av med HT. Tørket så bilen med SS tørkehåndkle "uppdated versjon" og CG miracle dryer. Så hjem i garsjen for å demontere det som kunne demonteres, clayet bilen med CG light everyday claybar og claylube av Optimum No Rinse Wash & Shine. Tapet så det som skulle tapes og så over bilen i godt lys for å finne ut hva som måtte gjøres. Hele bilen er nå gått over med Scholl S3+,. brukte ullpute på de værste plassene og blå Scholl pute på resten av bilen. Deretter ble det Scholl S40 på sort Scholl pute. Polerte også opp alle 4 lyktene. Gjenstår da i morgen å ta full innvendig med rens av teppe og matter og en runde med CG Vertua Bond før 2 lag med Swissvax Concorso. Begynte med å dra å vaske bilen for å få bort alle polerinsrester og poleringsstøv. Tilbake i garsjen og begynte å vaske i døråpningene. Brukte Scholl Rapid 9000 sammen med en SV detaling børste for å løsne opp og få bort all møkken rundt dørhengslene. resten av døråpningene ble vsaket med CG green clean. Støvsuget så hele bilen inkl matter før alt av tepper og matter ble renset med Foma Mimo rensemaskin. Alle vinduene ble vasket innvendig og utvendig. Resten av bilen ble vasket innvendig og all plast fikk en runde med Scholl Purple 9000. Ga førs lakken en runde med CG Vertua Bond før den fikk 2 lag med SV Concorso. Dekkene fikk en runde med SV Pneu. Så bar det ut i solen for å se over hele bilen og se at alt var ok før det ble litt bilder. Hva som er brukt: Dekk/felg/hjulhus: Bilberry Safe Wheel Clean CG Premium Blue Skum fra selvvaskeanlegget Div Felgbørster SV Pneu CG Bare bones Motor/motorrom/undersiden av panseret: Scholl Rapid 9000 CG Grime Reaper SV detailing brush CG Silk Shine Dressing Utvendig vask: 2xSS bøtter m/gritguard CG Citrus wash Duragloss 901 SV Wash Pudle Scholl Rapid 9000 Skum fra selvvaskeanlegget Optimum No Rinse Wash & Shine CG light everyday claybar CG Miracle dryer SS tørkehåndkle "oppdatert versjon" Innvendig vask, inkl døråpningene. Scholl Rapid 9000 CG Green Clean Scholl Purple 9000 CG Streak free glass clean Div børster Lakkpleie: Scholl S3+ Scholl S40 Menzerna SIP Blå Scholl pads Orange Scholl pads Sort Scholl pads Scholl ull pads CG Vertua Bond SV Concorso Utstyr: Brinkmann Foma Mimo Flex 3403 Miele støvsuger Div. arbeidslamper på stativ Masse masse MF kluter 3M tape Bilder før vask: Bilen med div kjemikalier og skum: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2009 Etter vask og ferdig tørket: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2009 Noen av deffektene jeg har funnet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2009 Baklykt før polering: Baklykt etter poelring: Frontlykt før polering: Frontlykt etter polering: Bilen etter S3+ og S40: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2009 Dørhengsler før vask: Dørhengsler etter vask: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2009 Ferdig innvendig: Ferdig i motorrommet (eier hadde tatt motorvask for ikke lenge siden så gikk bare lett over og vasket hengsler og undersiden av panseret og behandlet all sort plast: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2009 Ferdig utvendig: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2009 Ferdig utvendig forts. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2009 Ferdig utvendig forts. Skjermhusene fikk en runde de også: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2009 Godt arbeid ned til minste detalj. Dette liker vi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2009 Ser bra ut Ørjan. Åssen gikk det med ripene i post 3? Hvordan gikk det spesielt med de som er på plastikkdelene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2009 Godt arbeid ned til minste detalj. Dette liker vi. Takk takk Ser bra ut Ørjan.Åssen gikk det med ripene i post 3? Hvordan gikk det spesielt med de som er på plastikkdelene.. Fikk bort ca 3/4 av ripene. Den siste 1/4 av ripene var såpass dype at der fikk jeg bare rundet kantene på ripene så de knapt vat synlige, men de er der fremdeles. dette gjaldt hovedsaklikg ripene på nedre del av fangerne. Hadde jeg turt og kjøre på enda mere så hadde jeg kanskje kunne fått bort noe mere, men turte ikke det:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2009 så bra ut dette. eneste jeg ikke synes var så bra var frontlykten. er det glass eller plast lykter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2009 Imponerende som vanlig:tilber: Flink til å ta mye bilder også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2009 så bra ut dette. eneste jeg ikke synes var så bra var frontlykten. er det glass eller plast lykter?? Ble bra de, men kunne blitt bedre om jeg hadde våtslipt, men har ingen planer om å prøve meg med våtsliping på lykter til x-antall tusen kr som ikke tilhører meg Er plast lykter på TT`en Imponerende som vanlig:tilber: Flink til å ta mye bilder også Takk for det Sigve. Bilene dine er like blanke enda eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 15, 2009 Takk for det Sigve. Bilene dine er like blanke enda eller? Jada:) Glatte og fine i lakken. Lette å vaske: smil : Har jo noen upolerte deler pga nylakk på Tiguanen som skulle vært polert opp da. Kan vel kanskje få noe hjelp av deg ut på høsten en gang;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 19, 2009 fikk litt lyst til å sette bort bilen min til noen som vasker så grundig.. hehe men tipper det er ganske dyrt? prisen ble på denne jobben, Ørjan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...