Finner ikke lavtrykksventil på AC

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor lavtrykksventilen på AC'en min er? har en A4 1,8TQ 1995 B5

irriterer meg grenseløst at jeg ikke finner den!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet at den ene(høytrykksventil) ligger fremme i radiatoren til AC, men den andre vet jeg ikke hovr er:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste ventilen jeg fant het "charge valve" og sitter foran på radiatoren. (49)

Delenummeret er: 8A0820855AB

De to andre er høytrykksventil (bildet er likt for alle motorvarianter) derfor 2stk på bildet.

Ps. bildet er i pdf format for best mulig oppløsning.

260410.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Jeg greier ikke å finne den ventilen på min bil. Charge valve er jo egentlig ganske logisk at den skal hete, for det er jo der man skal fylle på. Etter som jeg forstår av denne tegningen skal det alså vere en på hver side av radiatoren?? Jeg finner bare høytrykket på venstre(venstre for meg om jeg står foran bilen med kroppen vendt mot radiatoren, hehe) side. På andre siden er det ingenting ser det ut til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til.

Lavt trykk er det vel bare i kjøleregisteret (inne i bilen) og i røret tilbake til kompressoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er så gammelt så det bare er en ventil der nå da??? og uansett om det skulle være to og du ikke finner den siste kan du uansett fylle anlegget med bare hp ventilen,,, !! men er jo sjeldent gjemt så jævlig så tror nesten helst at det bare er en der da!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på en nyere A4 og der sitter "ladeventilen" på ett 20cm langt rør som ligget foran registeret. Men dette røret er festet på nøyaktig samme plassen som nr:49 på dette bildet.

Så nå også at overtrykksventilen (23) sitter sammen med higpressure ventilen (48)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Da er det sikkert bare en.. Hvordan får jeg fylt med bare en da ? for aparatet jeg har er det to munnstykker på. ett rødt og ett blått. det røde går til "høytrykksventilen" og blå til lav. men da må jeg alså få tak i en...dette blir litt avansert. et blått munnstykke som er av samme størrelse så det røde? men som har innholdet til den blå? alså en lavtrykkskobling/påfylling.

sikkert ingen andre enn meg som forstod akkurat dette der, men men:P hehe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vell bare den ene ventilen til å fylle anlegget vell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på Volvo bl.a (noen av de) er det kun påfylling på lavtrykksiden, gjorde dette på bilen til fattern for noen uker siden. er bare å stenge krana på høytrykken på maskina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å fylle gjennom LP det... hold HP stengt under fylling...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at jeg finner bare HP(høytrykk)! å der går det vel ikke an å fylle noe? er det jeg som ikke skjønner dette helt eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne

Får håpe det hjelper. Virker som det bare er en ventil. På 7a motoren min så er LP ventilen min langt nede på venstre siden, vanskelig å se. Har du prøvd å følge noen rør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.