hvordan demontere nav, bak? HASTER!

Anbefalte innlegg

har et problem, som haster litt..

må ha et nytt nav til bilen, og lurte på hvordan man demoterer siden jeg må kjøre noen mil for og hente det, er det sånn at jeg må ta det av med tersj??

eller kan jeg bar dra det rett av??

 

håper på raskt svar

 

og hvordan settes det på..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av hjul, calipper og ta bort bremseskive. Deretter skrur du av spindelen med nav osv, og får noen til å presse ut navet med presse.

Lurt å bytte hjullager med det samme egentlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deretter skrur du av spindelen med nav osv, og får noen til å presse ut navet med presse.

 

Trådstarter har vel ikke quattro?

 

Derso mdu har skivebremser:

Til calipper trenger du en 13mm leddnøkkel/skralle + 14,15 eller 16 fastnøkkel

TIl calipperholder trenger du en solid 8mm ubrako og latmannsarm + liten trekker til å rense hull + hammer til å slå umbrako helt inn.

Til fettkopp trenger du Geilo skrutrekker + hammer + vannpumpetang, til hjullager splint og mutter trenger du den samme vannpumpetanga.

Deretter trekker du spindel rett av med hendene, pass på at ikke den indre delen av det ytre hjullageret går i bakken.

 

Montering i omvendt rekkefølge, mulig du trenger ny låsesplint. Stram hjullager slik at det ikke er slakk, men uten at det klemmer.

 

Den største faren med dette er at du kan lage umbrako til calipperholder runde, og dermed får du ikke demontert dette uten lure triks som meisel, sveising eller kraftig rørtang.

 

Om dette ikke har noe hastverk så er det vel muligens bedre å få dette ferdig demontert til et postkontor nær deg til feks 450 + porto?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådstarter har vel ikke quattro?

 

Derso mdu har skivebremser:

Til calipper trenger du en 13mm leddnøkkel/skralle + 14,15 eller 16 fastnøkkel

TIl calipperholder trenger du en solid 8mm ubrako og latmannsarm + liten trekker til å rense hull + hammer til å slå umbrako helt inn.

Til fettkopp trenger du Geilo skrutrekker + hammer + vannpumpetang, til hjullager splint og mutter trenger du den samme vannpumpetanga.

Deretter trekker du spindel rett av med hendene, pass på at ikke den indre delen av det ytre hjullageret går i bakken.

 

Montering i omvendt rekkefølge, mulig du trenger ny låsesplint. Stram hjullager slik at det ikke er slakk, men uten at det klemmer.

 

Den største faren med dette er at du kan lage umbrako til calipperholder runde, og dermed får du ikke demontert dette uten lure triks som meisel, sveising eller kraftig rørtang.

 

Om dette ikke har noe hastverk så er det vel muligens bedre å få dette ferdig demontert til et postkontor nær deg til feks 450 + porto?:)

 

fikk det demontert når jeg kjøpte det:)

men klarte selvfølgelig og runde av umbrakoen...

så jeg må vel til med noen macgyvertrix på den for og få det til:)

 

takk for hjelpen alle sammen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.