#1 Skrevet Juli 15, 2009 har et problem, som haster litt.. må ha et nytt nav til bilen, og lurte på hvordan man demoterer siden jeg må kjøre noen mil for og hente det, er det sånn at jeg må ta det av med tersj?? eller kan jeg bar dra det rett av?? håper på raskt svar og hvordan settes det på..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2009 Skru av hjul, calipper og ta bort bremseskive. Deretter skrur du av spindelen med nav osv, og får noen til å presse ut navet med presse. Lurt å bytte hjullager med det samme egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2009 Deretter skrur du av spindelen med nav osv, og får noen til å presse ut navet med presse. Trådstarter har vel ikke quattro? Derso mdu har skivebremser: Til calipper trenger du en 13mm leddnøkkel/skralle + 14,15 eller 16 fastnøkkel TIl calipperholder trenger du en solid 8mm ubrako og latmannsarm + liten trekker til å rense hull + hammer til å slå umbrako helt inn. Til fettkopp trenger du Geilo skrutrekker + hammer + vannpumpetang, til hjullager splint og mutter trenger du den samme vannpumpetanga. Deretter trekker du spindel rett av med hendene, pass på at ikke den indre delen av det ytre hjullageret går i bakken. Montering i omvendt rekkefølge, mulig du trenger ny låsesplint. Stram hjullager slik at det ikke er slakk, men uten at det klemmer. Den største faren med dette er at du kan lage umbrako til calipperholder runde, og dermed får du ikke demontert dette uten lure triks som meisel, sveising eller kraftig rørtang. Om dette ikke har noe hastverk så er det vel muligens bedre å få dette ferdig demontert til et postkontor nær deg til feks 450 + porto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2009 Trådstarter har vel ikke quattro? Derso mdu har skivebremser: Til calipper trenger du en 13mm leddnøkkel/skralle + 14,15 eller 16 fastnøkkel TIl calipperholder trenger du en solid 8mm ubrako og latmannsarm + liten trekker til å rense hull + hammer til å slå umbrako helt inn. Til fettkopp trenger du Geilo skrutrekker + hammer + vannpumpetang, til hjullager splint og mutter trenger du den samme vannpumpetanga. Deretter trekker du spindel rett av med hendene, pass på at ikke den indre delen av det ytre hjullageret går i bakken. Montering i omvendt rekkefølge, mulig du trenger ny låsesplint. Stram hjullager slik at det ikke er slakk, men uten at det klemmer. Den største faren med dette er at du kan lage umbrako til calipperholder runde, og dermed får du ikke demontert dette uten lure triks som meisel, sveising eller kraftig rørtang. Om dette ikke har noe hastverk så er det vel muligens bedre å få dette ferdig demontert til et postkontor nær deg til feks 450 + porto? fikk det demontert når jeg kjøpte det:) men klarte selvfølgelig og runde av umbrakoen... så jeg må vel til med noen macgyvertrix på den for og få det til:) takk for hjelpen alle sammen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...