#1 Skrevet Juli 16, 2009 Hei Har lysst å bygge om hovedlyktene mine til xenon og ser da i anledningen etter ombyggingssett. Jeg finner utroolig mange forskjellige sett, vertfall prismessig! Hva burde jeg går for? Er det noen som har noen anbefalinger? Har sett på et 35w 6000k sett til 1250 kr inkl canbus-pærevarsler fra VisionHID. Har også sett på et tilsvarende tyskprodusert sett ved Navn HID xenon. Det er phillips deler i dette settet, men jeg får ikke med noen feilkodefjerner. Dette skal de ha 1190 for. Jeg er utrolig usikker på hvilket jeg skal kjøpe. Er det forskjell ang. monteringen av forskjellige sett etc, fungerer det?? osv. Er det noen som har erfaringer med dette, som ønsker å hjelpe en rådløs fyr på vei mot bedre syn i mørket? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2009 Husk hvis det skal være godtkjent må du kjøpe sensorer til den automatiske nivåreguleringen (en i b-stople og en på bakakslingen hvis jeg ikke husker feil) Også må du ha automatisk nivåregulerer på lyktene og lykte spylere. just so u know it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2009 uff:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2009 Jeg bygde om på lørdag på min nyinnkjøpte B6. Xenon i både nær og fjærn lys. Fungerer utmerket, og uten noen feilvarslinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2009 (endret) Husk hvis det skal være godtkjent må du kjøpe sensorer til den automatiske nivåreguleringen (en i b-stople og en på bakakslingen hvis jeg ikke husker feil)Også må du ha automatisk nivåregulerer på lyktene og lykte spylere. just so u know it Utdype den B stolpe teorien din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2009 Sensorene sitter på sjåførsiden bak hjul og bremser. Foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2009 Men minuset med det settet jeg kjøpte er at det lager støy som slår ut på radiomottakelsen!! Noen som har samme problemet? Vil det hjelpe å "jorde" ballastene bedre? Forferdelig irriterende da jeg er veldig avhengig av å høre på Radioresepsjonen når jeg er ute å kjører! Kjører, kjører, kjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2009 Sorry, ingen easy fix på dette. Når trfoene støyer så mye, så bør du ivertfall ikke jorde de, da de sender støy inn på jordsiden av elektronikken i bilen din. Dette er desverre forskjellen på gode og dårlige xenonkit. Finnes mye crap og få kjøpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 29, 2009 Kapsle de inn da? vil det fungere? Er det ikke slik kondensatorer er bra til forresten? Jeg kjøpte Lumen Pro system av en norsk forhandler(har vel ikke lov å si navn p.g.a forum regler ang reklame). Kanskje jeg kan tyne dem litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 29, 2009 Vet ikke om det funker med kondensator. Tror ikke det. Kaplse de inn ja, i 10 cm med alu folie kanskje. Ville klaget til selger jeg. Finnes bedre kvalitet der ute:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2009 det skal jeg gjør! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 9, 2009 Har forresten skjekket litt rundt og funnet ut at det er 3 sensorer og en styreenhet. En på bakaksel,en rundt omkring b-stolpen, en rundt forskjerm/a-stolpe området. og styreenheten skal i dashbordet Pris antydning for fullt ombygningskit til lovlig xenon ligger på rundt 50-60.000 hos møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 10, 2009 hahahaha!! Jeg ringte forresten for å høre med pris på ny girkasse, samt hvilke girkasse som passet på min motor. Jeg fikk kun svar på ett av spørsmålene. 44000 for girkassen!! Kunne ikke svare meg på hvem jeg kunne snakke med engang. inkompetente lathanser! no offence mot de som måtte jobbe der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 10, 2009 Vi selger xenon-kit som ikke gir feilmelding. Prisen på disse er 1095,- og så får jo VACN-medlemmene 10% rabatt Er "Philips"-deler i disse kittene og, men har bedt produsent om å fjerne Philips-merkene, da jeg personlig er usikker på om det virkelig har noe med Philips å gjøre... Har solgt noen hundre kit nå, og ikke hatt noen som har klaget over radiostøy eller lignende. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 11, 2009 For en fantastisk inndirekte reklame Takk, men nei takk. Jeg snakket med leverandøren, og de konkluderte med at det kunne være en defekt ballast(lyser funker men??). Så de sender meg to nye i posten:) Snakk om service! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 11, 2009 Vil også advare mot ettermontering av Xenonlys. Kjøpte en 06 A6 i våres og denne hadde/har ettermontert Xenon. Gikk ikke lang tid før airbaglampen lyste opp. Var på verksted ifbm service og der sa de det var feil på en sideairbagsensor passasjerside foran. De nullet den ut, men den kom igjen etter en uke. Fikk byttet denne til den nette sum av 1500kr, ny uke gikk og samme feilen kom opp igjen. La da merke til at den kom på samme tid som jeg skrudde xenonlyset på. Har sjekket dette senere og det samme skjer kanskje 10% av gabgene jeg skrur på lyset vel å merke etter jeg har kjørt litt. Kan ikke skjønne annet enn at det er støy fra xenonombyggingssettet som gir feilmld til airbagsystemet. Forslag til tiltak mottas med takk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 11, 2009 Det om er så synd er at alle xenon-kit blir slått under en og samme kam. For det er viktig å merke seg de enorme kvalitetsforskjellene som er ute å går. Det man bør se etter når man skal kjøpe xenon er: 1) Er kittene E-merket? 2) Er kittene CE-godkjent? 3) Er kittene TÜV-godkjent? 4) Er ballastene digitale? 5) Er ballastene tilstrekkelig skjermet? Er alt dette i boks, så skal man ikke oppleve slikt! Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 11, 2009 min nivåregulator er ødelagt foran og jeg bare tok ut sikringen for å få vekk feilmld. og den blei akkurat eu godkjent sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 11, 2009 Har og en defekt nivåregulator forran, skal inn til Audi Sentrum og få det bytta om ikke lenge Og bare for å roe paranoiaen her på forumet, den ble defekt FØR jeg monterte xenon i min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 12, 2009 Airbaglyset mitt begynner å lyse etter jeg har hatt bilen igang i rundt 10min. Men det begynte etter bilen ble tappet for strøm. FØR jeg monterte xenon kitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 12, 2009 Ja altså, feil på VAG er jo ikke helt uvanlig, og at det av og til skjer no like etter man har montert xenon trenger ikke bety noe Skal innrømme at jeg ikke føler meg helt upartisk her, så må nok bare melde meg litt ut her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 13, 2009 Hehe:) har du forresten noe som jeg kan ha i tåkelysene mine:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 13, 2009 Hehe, det har jeg nok Hvilke pærer er det du har i tåkelyktene dine? Tipper det er H11, men du kan dobbeltsjekke det her: http://am_application.osram.info/publish/index_en.html Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 13, 2009 Det var h11 ja. Får se hva jeg finner;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 13, 2009 Yes.. For å lette "arbeidet": http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index.php?main_page=product_info&products_id=141 Anbefaler 35W og 6000K, evt. 5000K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...