#1 Skrevet Juli 16, 2009 Fikk en forespørsel fra Fabian på forumet her ang bilen hans.... Har såvidt fått prøvd kjapt hva jeg skulle bruke for å fjerne malingsprikkene på bilen.. Så sånn ser bilen ut.. Søndag var det klart for ferdigstilling av bilen etter å ha clayet bilen på lørdag kveld etter jobb.. Jeg brukte rosa Niteo clay sammen med No Rinse som lube. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2009 Jeg innså at jeg aldri kom til å ha sjans i havet å bli ferdig med bilen alene så jeg sendte en sms til en kompis for å høre om han var interessert i å hjelpe meg, noe han heldigvis var.. og da jeg nettopp hadde begynt å teste ut litt komboer ankom kompisen.. Jeg begynte først å avfette bilen med Ferrobet Degreaser for så å skumlegge hele bilen med en blanding av Valet Pro Orange Degreaser, CG Grime Reaper, CG Bug Bugger & Tar Remover, Optimum Car Wash og CG Citrus Wash, møkka forsvant for med denne miksen og jeg skumla til slutt hele bilen med Dodo Juice Born To Be Mild. Og vasket deretter med Dodo Juice Born To Be Mild for å fjerne alle merker og spor etter clay og lube.. Felgene fikk en omgang med CG Sticky Wheel Gel og diverse børster mens dekkene fikk 3 el 4 runder med ARO.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2009 Sånn så da utgangspunktet ut: Forsøk på 50/50 bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2009 Panser etter Scholl S03+ på Orange Uber pad og Menzerna 106FF på blå Uber pad: Deretter ble bilen avfettet med Ferrobet Degreaser og skumlagt med Dodo Juice Born To Be Mild og spylt av: Interiør fikk seg også en runde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2009 Så litt bilder etter endt jobb, Lusso Oro ble voksvalget: Og dagens "moneyshot" ble for meg dette her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2009 dette var en meget omfattende jobb ser jeg, utrolig bra resultat. Synd det ikke er flere 80'r som speiler like bra som den. Holdt Torshov sin rosa Niteo clay mål altså? anbefalte en kamerat clay for og få bort malingsflekker her om dagen. Og han har også kjøpt denne. Vil ikke Ricarro eller CG's clay fungere på samme måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2009 Takk for det.. Den holdt i massevis, men lager endel merker etter seg.. Men det er tidkrevende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2009 Pent! Sinnsykt tøff competition!. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2009 syk syk resultat! bare å ta av seg hatten for detta:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 16, 2009 Hyggelig å høre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 16, 2009 Hvor finner du pågangsmotet til detta? Jeg har drivi å rensa og polert lakken min i 8 timer nå og blei enda ikke ferdig.... LEI! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 16, 2009 Sluttresultatet som gir pågangsmot... Og dette tok bortimot 25 timer... Utrolig gøy når man kan forvandle gråstein til gull.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 18, 2009 Dette ble jo veldig bra. Igjen, takk for resultat og at du tok på deg jobben. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 18, 2009 Sjefsjobb som vanlig av hjembygdas sjefsdetailer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 18, 2009 Takk for hyggelige kommentarer og godt å høre at du er fornøyd Fabian... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 18, 2009 Trodde virkelig ikke at det var mulig og gjøre gull a gråstein altså. Men her er det utført med bilder. Jeg er mektig imponert. Nå skjønner jeg at det finnes bedre greier enn shamposvampen på statoil. Har aldri forstått at folk kan være så gira på og drive med bilpleie, men nå ser jeg hvorfor. Sykt bra resultat: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 18, 2009 Så da riktig bra ut dette.. Blander du AR eller sprayer du bare på konsentrat? Har etpar dunker hjemme som er lite brukt da jeg ikke har funnet noe godt blandings forhold på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 18, 2009 Takk for det begge to... ARO brukes ren, den bruker jeg kun på dekk og gummi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 9, 2009 Hvor mye skal du for noe sånnt egentlig ? Jeg skal ikke gjøre noe sånnt med bilen min enda, men vis du har mulighet en gang i en fremtid å gjøre noe sånnt med min også. Er det bare å si en pris Pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 4, 2010 Drive du for det sjølv bernhard? har du eller veit om ei nettside med produkta du bruker og litt info om korleis ein bruker dei forskjellige produkta? Svar kan sendes på PM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 4, 2010 http://www.scandicshine.no http://www.detailersclub.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...