Hvilke dekk på 14x7 felger?

Anbefalte innlegg

Sitter å lurer på noen felger i dim 14x7 til golfen min. De skal ha inpress +10

Hva slags dekk vil se bra ut på 7" brede felger?

De jeg har funnet til nå er 155 55 14 / 175 50 14 / 195 45 14 (disse tror jeg utgår pga. lite strekk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet dette? Budrunden går snart ut : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg blir for smalt på den "store" bilen. Jeg synes det ser rart ut med hjul som bygger masse utover men er smale. Spesielt når du ser bilen forfra/bakfra.

Personlig hadde jeg fortsatt leitinga etter noen hyggelige Tramont eller PLS-felger i 7,5/8X14.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være enig med deg at det ser litt rart ut med "sykkeldekk" når biler er lav, Liker selv bredt og lavt stilen.

Men 7.5" er jo faktisk bare 0.625 mm bredere på hver siden enn hva 7" felg er ;)

Var også derfor jeg lurte på hvordan disse vil ligge i hjulbua, siden felgene jeg har funnet er 2/3.delte felger med mulighet å bytte ut ytterringene med bredere om felgene er litt inni hjulbua!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mest på at de har så lavt ET. Normalt kjører man med ET rundt 20 på 7".

Det optimale hadde vært 8X14 ET 18-15. Mange kjører med slike hjul på div. VW og Opel i Tyskland, så når sesongen nærmer seg slutten er det alltid en del hjul til salgs på eBlöd. Nevnte 7,5" mest fordi en del hjulsett som har blitt brukt på Polo gjerne består av 7,5 og 8".

Dersom felgene du har funnet er såvidt kurante at man får ringer til de er det jo i bunn og grunn bare å kline til: ja :. Med litt breiere innerringer resulterer det jo i vettug bredde og det stuket vi alle liker så godt:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si sikkert at det finnes kanter til disse felgene rundt hvert eneste hushjørne, men synst jeg fikk disse felgene til en ok pris mtp. at de er litt skjeldne og tøffe i mine øyne!

Ligger forøvrig et sett med 8x14 tramont på ebay nå, men jeg regner med at de blir litt dyre for meg i første omgang. Blir heller til at jeg kjøper slike felger til den rød, når jeg pusser opp den!

Ble forøvrig ekte japanske slike felger :)

equip01.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felger er innkjøpt!

Da er det hvilke dekk som er problemet :) Se første tråd for mer info!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

155 ser jalla ut IMHO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 195 45 14 falken dekkene ser jo bra ut! Men falken er vel av de smaleste dekkmerkene som er?

spørs om det kanskje blir 175 50 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være enig med deg at det ser litt rart ut med "sykkeldekk" når biler er lav, Liker selv bredt og lavt stilen.

Men 7.5" er jo faktisk bare 0.625 mm bredere på hver siden enn hva 7" felg er ;)

Var også derfor jeg lurte på hvordan disse vil ligge i hjulbua, siden felgene jeg har funnet er 2/3.delte felger med mulighet å bytte ut ytterringene med bredere om felgene er litt inni hjulbua!

Nei, 6,25mm bredere på hver side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Sant det. En liten skriveleif der!

Du har ikke tips om dekk da runar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Sant det. En liten skriveleif der!

Du har ikke tips om dekk da runar?

Til hvordan bil er dette da? 195/45 14 er jo bankers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller 175/50-14?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er til en golf 1 Runar.

Vil ha en liten skrå på dekkene iallefall!

Tror det enten 175 50 14 eller 195 45 14 Disse har identiske sidevegger men 175 skal jo være 2cm smalere, men dette varier stort fra dekkprodusent til dekkprodusent!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er til en golf 1 Runar.

Vil ha en liten skrå på dekkene iallefall!

Tror det enten 175 50 14 eller 195 45 14 Disse har identiske sidevegger men 175 skal jo være 2cm smalere, men dette varier stort fra dekkprodusent til dekkprodusent!

Kommer litt an på stuket på bilen, men 195/40 hvis bilen skal helt ned kanskje? Du skulle kanskje egentlig hatt 185/45 men ikke sikker på om noen lager det nå. Jeg synes 195/45 er mer enn nok dekkside, så høyere profil, f.eks 175/50 virker ikke så forlokkende på meg. 165/45 eller 50, finnes det?? Er jo en mulighet men blir litt sykkel-hjul. Ikke så lett å være bastant her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195 40 14 finnes ikke 185 45 finnes heller ikke! noe smalere enn 175 tror jeg blir litt for sykkeldekk!

Står egentlig igjen om pirelli er kjent for å være brede eller smale?

Og om falken er smale eller brede?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195 40 14 finnes ikke 185 45 finnes heller ikke! noe smalere enn 175 tror jeg blir litt for sykkeldekk!

Står egentlig igjen om pirelli er kjent for å være brede eller smale?

Og om falken er smale eller brede?

Stemmer det, Conti hadde både 195/40 og 215/40 14, men begge er gått ut mener jeg. Jeg tror heller ikke 165/50 eller 45 finnes utfra et lite google-søk. Tilbake til 195/45 da mao :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/50-14 ser vettugt ut og leveres av en del bra merker (meg bekjent bl.a. Dunlop, Yokohama, Conti m.fl.). Dunlop er den av disse som gir "mest" strekk ift. størrelsen.

Har kjørt med denne dim. på 8X14 og Yokohama A539 i 185/50 var mindre strekt enn 195/45 Dunlop.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.