#1 Skrevet Juli 16, 2009 Montert nye seter i Golfen idag. Sete kommer fra en 1999 model og bilen min er en 2004 model. Pluggen under sete til sideairbaggen er forskjellig på de stolene som stod i bilen og de nye stolene. Dermed kommer det opp Airbag Fault da denne pluggen ikke er koblet til, naturlig det. Så til spørsmålet. Lar det seg gjøre og koble bort sideairbaggen i VAG-COM? Eventuelt finnes det overgang mellom disse pluggene? En mulighet er jo å kutte av pluggen fra de gamle setene, kutte pluggen på de nye setene og skjøte på den gamle pluggen på ledingene til det nye sete, men vet ikke helt om jeg tørr å begi meg ut på det. Dog burde det jo ikke være så vanskelig da det kun er 3 ledninger inn på pluggen og 3 ledinger ut igjen og alle har sin egen farge. Hmmmm, noe tips her? Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2009 hva med å skjøte på orginal pluggen på setet da?? bare slytte fra org setene til de nye?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2009 hva med å skjøte på orginal pluggen på setet da?? bare slytte fra org setene til de nye?? Takk for tipset, men det står alt i innlegget mitt. Problemet er at jeg er ikke så sugen på å kappe og skjøte i ledninger til airbaggene:o Er litt feig av meg der gitt...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2009 hehe nej men det er da ingen fare.. bare være litt nøye så blir det bra;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2009 Kan muligens koble ut side airbag med vag com ved å endre softcoding på airbag controller, men det fantes kanskje ikke golf 4 med stoler uten side airbag?? Men er lurt å få de funksjonable..... kjedelig om noen måtte dø bare for et nytt skinn interiør... evt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2009 Kan muligens koble ut side airbag med vag com ved å endre softcoding på airbag controller, men det fantes kanskje ikke golf 4 med stoler uten side airbag?? Men er lurt å få de funksjonable..... kjedelig om noen måtte dø bare for et nytt skinn interiør... evt... Helt enig med deg. Er også det jeg håper å få til, men vil gjerne høre om det er noen andre som har borti det samme og hva de har gjort. Sånn som det er nå så er det vell ingen av Airbaggene som vil løse ut så lenge det er registrert en feil i systemet eller er jeg helt på bærtur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2009 koding evt.. Styreenhed tilpasning [15 - Airbag] -> [10 - Tilpasning] -> Airbag enheder henholdsvis aktiveres/deaktiveres via tilpasning. Afhængig af køretøjstype, er det ikke alle kanaler der er tilgængelige. ADVARSEL: Alt efter styreenhedsversion, er det også nødvendigt at foretage mekanisk indgreb ved aktivering/deaktivering af airbag. 0 = Aktiveret 1 = Deaktiveret -> Kanal 01 (Airbag-Passagerside) -> Kanal 02 (Airbag-Førerside) -> Kanal 03 (Sideairbag-Passagerside) -> Kanal 04 (Sideairbag-Førerside) -> Kanal 05 (Selestrammer-Passagerside) -> Kanal 06 (Selestrammer-Førerside) -> Kanal 07 (Hovedairbag-Passagerside) -> Kanal 08 (Hovedairbag-Førerside) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...