Bremser som henger på A4 TQ B5

Anbefalte innlegg

Hei.

har akkurat kjøpt bil. med bremser som henger

Blei skifta bremseklosser og ABS pumpe på verksted for 5 mnd siden.

tok opp å filte brakketen som bremseklossene ligger så de ble smooth. smørte også opp med kobberpasta.

Kjøpte nye glidestempler og foring, å monterte dette med fett.

Selve bremsestemplet ser ut til å gli greit *Presset det inn, å kjørt det ut et par ganger*

hjulene snurret fritt etter dette. men når jeg kjørte et par km å prøvde å trille kjente jeg at bremsene henger like jævlig. Felg blir også stygg varm.

Når jeg bremser forsiktig høres det ut som abs som slår inn : klø :

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at ABS slår inn, så slår faktisk abs inn. Har vært borti et par slike tilfeller, Det er som oftest bare å kakke inn sensorn litt. Mål begge to, å slå inn den som står lengst ute:) Fordeom stemplet går lett når det er kaldt, så kan det gå tregt når det blir varmt:) Kjøp ny, eller prøv å ta ut stemplet puss det reint for rust og bytt gummi ringen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nøyaktig det samme problemet som meg, med de samme tiltakene.

Har kjøpt nye klosser og skiver bak, pusset ned braketten og kjøpte ny glidedel.

Om ABSen tar når den ikke skal så bør du få opp feilkode når du kjører i omtrent 70 kmt dønn rett fram en liten stund. Har problemer med ABS-feilkoder etter at ting har vært demontert, og da ohmet jeg sensorene til ca 1200ohm (fra under baksetet) for å eliminere potensiell feil i kabel og sensor. Da er det kun 1: skeiv montering av abs ring 2: skitt på abs ring 3: skitt og metallstøv på sensor 4: sensor ikke er i riktig posisjon (kanskje på tide å bytte klemhylsen rundt?)

Har også problem med at bremsen på venstre siden bak tidvis henger noe jævlig. Har sett på håndbrekken, den ser ut til å returnere fint egentlig... Så da har jeg krøpet til korset og skal bytte kalipper og bremsevæske, forhåpentligvis i dag, om den er kommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for fyldige svar:)

Da får jeg ta en full overhaling av caliper.

Holder vel å hone å pusse stempel å kjøpe ny gummi.

Repp-sett til caliper har vel ingen inne, å ivertfall ikke to sett. jeg som skulle bruke bil på ferie idag:O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det koster ca tusenlappen for en ny kalipper, det er ikke så ekstremt gale.. Så selger jeg heller de gamle kalipperne billig, så får noen andre gjøre det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.