#1 Skrevet Juli 17, 2009 har kjøpt et camberjusterings verktøy hos biltema, er forsovet usikker på hvordan man skal bruke dette, eller hvor man skal plassere det på bremseskiva.. så kommer andre spørsmåøl, noen som har en oversikt over cambervinkel på audi 100?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2009 Cambervinkel er etter fagboka hjulets helling (vinkel) inn og ut i øvre kant. Dvs hjulets vinkel iforhold til hjulbuen (skjermen), eller du kan si det som hjulets plassering\avstand mellom profilen på dekket målt fra øvre kant iforhold til fjørbeinet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2009 Cambervinkel er etter fagboka hjulets helling (vinkel) inn og ut i øvre kant. Dvs hjulets vinkel iforhold til hjulbuen (skjermen), eller du kan si det som hjulets plassering\avstand mellom profilen på dekket målt fra øvre kant iforhold til fjørbeinet joda, men det er enten positiv eller negativ vinkel jeg må vite.. feks: + 2.1 camber 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2009 Fra Haynes bok 3531, 100 og A6 91-97: Camber foran: - Std fjær (kode 1BA) -40' (toleranse på +35' til -25') - Selvregulerende fjæring (kode 1BG) -40' (toleranse på +35' til -25') - Sportfjæring (kode 1BE) -50' (toleranse på +25' til -35') - Fjæring for humpete vei (kode 1BB) -15' (toleranse på +35' til -25') Fjæringstypens kode finnes preget på bilens identifikasjonsplate 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2009 Fra Haynes bok 3531, 100 og A6 91-97: Camber foran: - Std fjær (kode 1BA) -40' (toleranse på +35' til -25') - Selvregulerende fjæring (kode 1BG) -40' (toleranse på +35' til -25') - Sportfjæring (kode 1BE) -50' (toleranse på +25' til -35') - Fjæring for humpete vei (kode 1BB) -15' (toleranse på +35' til -25') Fjæringstypens kode finnes preget på bilens identifikasjonsplate ok, på mitt justeringsverktøy, står det grader, fra negativ 6' til positiv 6' så hvis min skal stå på -40' , blir det -4' på mitt utstyr da? er jeg spør litt mye siden jeg kjøpte nye dekk og ikke vil slite de ut, som jeg gjorde med de gamle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2009 Jeg tipper streker er mindre enn grader. Mon tro om 60' = 1 grad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...