#1 Skrevet Juli 17, 2009 Eg har skifta turbo på min 1.8 T AWT motor, turboen hadde gått 200 000 km og var utslitt. Kjøpte ny turbo ko3 og satte igang med å skifte. Alt gjekk fint, bortsett frå nokon bolter som var litt vanskelig å få på plass! Eg starta opp og det gjekk fint, men etter at motoren hadde gått på tomgang i 1 minutt kom ein pippe/skrapelyd! Lyden forsvant og eg tok ein prøvetur, gjekk fint, men med pådrag kom det lyden tilbake, nokon som har ein ide til kva det er? takker og setter pris på all hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2009 er ikke rasling du hører? frieksos mellom manifoil og turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2009 Kan godt være, men sjønner ikkje heilt det, pakningen eg ny og boltene er festet GODT! skal sjekke i morgen! Andre med ider? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2009 Det KAN jo være problemer med selve turboen. Men utelukk alle andre muligheter først hvertfall. Jeg mener forresten at jeg fikk en rar lyd fra turboen etter at jeg monterte ny turbo for to år siden, men at den forsvant igjen etter en stund. Lyden bekymret meg, kunne høres ut som om turbin/kompressorhjul tok borti huset, men det forsvant som sagt etterhvert. Siden den gang har turboen fungert utmerket. Så det kan jo og være en lyd som pleier å forekomme når turboen er ny og blir kjørt inn? Godt mulig det er helt feil, men det var hvertfall mine tanker rundt det hele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2009 Har tenkt på det, høres litt sånn ut at bladene tar borti! Veit ikkje heilt kva eg skal gjøre! Eg hadde og av manifolden og byttet pakningen, kanskje det lek eksos der under mykje gasspådrag! Takk for all hjelp og innlegg! Andre med ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2009 ofte på disse turboene er dem laget veldig tighte innvendig.. dette medfører at bladene tar borti huset ved lavt turtall, da akselen henger litt... dette forsvinner ved opprusing og vil gå seg til... eller beste måte er å åpne turboen og slipe den litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2009 Sjekket du rett forstraming på WG staget når du monterte? Har vært borti at spjellet i WG har klirret ved visse turtall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2009 Det har eg ikkje sjekket i det hele tatt! Godt tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...