Anbefalte innlegg

Har nå hatt bilen på verksted og fikk konstatert at det ikke er lekkasje.

Det var igjen ca 350g med gass. fylte opp til 850g.

Men jeg får ikke noe kaldluft:s

Dette gjelder Audi A3 1.8T 1998 modell.

Jeg kan ikke høre at kompressoren slår inn, kun turtallet stiger..(hører ikke det berømte klikket:p)

Noen som har peiling??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte Vag-com igår, men det kom ikke opp noe meldinger, bare alarm på bilen.

skal sende inn bilen på verksted iløpet av neste uke, for å søke etter feilen, forså å reparere:)

Er så luta lei av å kjør me vinduene nede i 80 km/h å tuneller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på disse bilene går ofte trykkventilen som sier at det er nok trykk/for mye trykk på bilen.. men og byttet en del magnetventiler (den som lager klikket) nede på pumpen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du mener at feilen kan ligge magnetventilen? for det er jo som du sier at jeg hører ingen klikk, og det er den som skal gi fra seg et klikk.

Er det vanskelig å fikse selv?

Finnes det bilder av dette, slik at jeg vet hva jeg skal lete etter?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser reimhjulet på kompressoren skal midten av hjulet stå iro når a/c står på "econ". midten skal følge med rundt når a/c er på.

Sjekker du dette får du iallefall en indiksjon på om clutchen kobler inn i hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg sjekket så gikk reimhjulet rundt.

var sabla trangt i motorrommet, så jeg så kun ett reimhjul som gikk rundt, det var når jeg lot bilen stå på tomgang:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve hjulet går rundt, Men senteret på dette hjulet går ikke rundt når klimaen står på ECON. Når denne går rundt, så sviver kompressoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problem på golfen min. kompressoren slår ikke inn med jeg målte strøm ned til kontakten på kompressoren så fikk jeg 0 utslag :S jeg har sjekket sikringer men dem er i orden men er det noen som vet hvor releet sitter på golf 4?

 

Sorry for at jeg stjeler tråden din her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal vi gå ut ifra at når det ikke kommer noe klikk fra kompressoren, så er det 0 strøm, så er det relet som det er noe feil med?

Hva med føleren/sensoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen i trondheimsområdet som har peiling på dette, som evt. kan se på dette?? tjene noen kronor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den man også må tenke på er at det sitter en trykkføler i kretsen. Denne igjen sier ifra til "klimaen" om det er nok gass til å koble inn kompressoren. den forteller også når trykket er høyt nok til at kompressor kan kobles ut.

Kompressoren ligger nemlig å kobler inn og ut alt etter hvor mye den f.eks skal senkte temperaturen i bilen.

 

Med andre ord kan det være lurt å sjekke om clutchen slår inn om du kobler 12V på den samt sjekke om den får strøm eller ikke.

Kobler den ikke inn når den får strøm er det jo temmelig sikkert at clutchen er gåen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ann og bare bytte denne clutchen hvis den er gåen?eller må en bytte hele kompressoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ann og bare bytte denne clutchen hvis den er gåen?eller må en bytte hele kompressoren?

 

Kan bytte kun clutchen ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.