Bytte simmering veiv a6 2,5tdi 6gir 2wd?? 500kr for et bra svar

Anbefalte innlegg

Hei:) lurer på om noen gidder å skrive en oppskrift på dette. gjerne en mekaniker eller en som har gjort dette selv. hva må løsnes og i hvilken rekkefølge for å gjøre jobben enklest mulig :)

Gjelder simmeringen mot girkassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bilen på bukken nå men klarer ikke helt se hvordan eg skal komme til. Må traversen demonteres? Så vis noen har noen tips til meg så hadde eg vært meget takknemlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

500kr til den første som kommer med et bra utfyllende svar :)

hvilke motorfester må løses? må girkassen slippes ned i bakkant? må drivakslene av? må startmotoren av? hvor mange bolter sitter kassen i? og ellers en god framgangsmåte til å få byttet denne simmeringen.

500kr er billigt i forhold til at eg må ha bilen på verksted for å få byttet denne.

beklager at eg kan virke litt utolmodig her, men bilen står alerede på bukk og demonteringå er begynt så det haster litt med svar

PS.svaret må komme før kl 16.00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være spydig, men om du nå har bilen i bukken og ikke kan se/tenkes hva som må gjøres så spørs det vel kanskje om det beste er å sette bort jobben.

det er en god del jobb, ikke nødvendigvis vanskelig, men tar litt tid.

ja, girkasse må av, drivaksler like så. starter må iallefall løsnes, men sansynligvis enklere å koble hele bort.

videre bort med clutch (om det er manuell, er vel det siden du har 6gir)

ja, når alt er gjort så er det baklengs på plass igjen.

du må bare føle deg fram litt :) når du tar bit for bit. jeg har vært av og på med automatkasser på v6 motoren i audi 100.. er så og si samme prosess

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme prosess på golf 3 tdi.. alt må av! svinhjul osv osv.. Så er clutchen slitt, så bytt den like gjerne med en gang da du har den oppe.. Har du tilgang på bukk samt en girkasseløfter så går det fort.. Brukte 3 timer på å demontere hele fronten, drivaksler. samt ut med girkasse, clutch osv.. dette med kun med bukker som er 40-50 cm over bakken..

Så sette det bort blir dyrt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne girkasse festene og fremre motorfeste. Så jekker du opp motoren framme sånn at girkassen kommer nedover i bakkant. Traversen trenger du ikke ta ned.

Da kommer du til skurer rundt girkasse etter at du har fjerna drivaksler, eksos osv osv.

Du må nesten bare tenke logisk å se hva som må bort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulet må av. Boltene dette sitter i er strekkbolter og må ikke brukes om igjen, nye må kjøpes inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.