#1 Skrevet Juli 18, 2009 Sliter litt med konstant lav pedal... Pumper opp trykk, si 5-6 pump på pedalen, så kjenner jeg plutselig et lite "nøkk" i pedalen, så blir den høy.. Etter en liten stund, blir den lav igjen.. Pumper jeg opp trykk, slår av tenning, så er pedalen høy i noen dager kan det virke som, men den faller ned igjen når jeg starter motor igjen (evnt slår på tenning, ikke forsket all verden på dette) Antar at det kan være luft i ABS enheten? Er ikke all verdens erfaren med lufting av bremser, men har forsøkt å pumpe igjennom væske ut til flakse på kalipper i alle hjørner, med tenning på, uten noen forandring.. Forsøkte også med vakum på kalippere, men det fungerte også dårlig.. Er det trykk i væske beholder som gjelder? Er det noen triks med ABS enheten ved lufting? Kan det være noe annet som lurer meg, som f.eks hovedsylinder? Clutch virker 100% fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2009 hørs ut som en ABS unit med defekte ventiler.. så lenge denne er høy uten tenningen på vil jeg utelukke pumpen da denne er mekanisk... og utelukke vakum om du ikke må starte motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2009 Vil en slik feil lage feilmelding på diagnose? Det er iallefall ingen feil registrert.. Ingen ABS lampe i dash heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2009 nei..dette er en mekanisk feil og ikke el.feil så denne vil neppe komme opp.. eneste som mulig da kan komme opp er vel trykkfeil i systemet... når du slår tenningen på vil ventilene flytte på seg og da får du lek mellom ventil og kammer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2009 Ok. Skal gjøre litt mere testing med pumping, tenning av/på samt motor igang.. Så en her inne hadde løst lufte problemet sitt med å lufte bremsene med motoren igang og nå, så det skal også prøves. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2009 Opp igjen... Har forsøkt lufte med tenning på, av, og med motor igang.. men nei. Samme hva jeg gjør, så er pedalen lav, og kommer ikke opp igjen.. pumper jeg 10 ganger, så blir den hard og kommer opp igjen.. Både med og uten motor/tenning på.. Pumper jeg opp uten motor igang, så holder den seg slik helt til motor blir startet. Da blir den lav igjen etter 5sek.. Tips? Eneste jeg ikke har forsøkt nå, er trykksetting av beholderen.. Får vel prøve det og... Bør jeg lufte ABS med å løsne bremserør osv også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2009 Hei, jeg hadde nesten samme problemet på min RS2. Det som da hadde skjedd var at det lå luftbobler inne i caliperen når systemet var helt tomt. Dette gjorde at jeg fikk hard pedal, så plutselig ble den myk igjen. Det jeg gjorde var å ta av caliperne å snu dem opp ned å pumpe litt. Nå er det null problem for meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2009 Jasså gitt! Jeg får gi et forsøk på det jeg og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...