#1 Skrevet Juli 18, 2009 Har en 02 modell A4 som bruker masse kjølevæske. Noen som har noen forslag om hva dette kan være? Ser ingen lekkasje når bilen står stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2009 om kjølevæsken forsvinner og du ikke har noen utvendig lekasje vil jeg tro toppakning... har du en turbobil kan jo og turboen være lek..men sjeldent dette skjer.... toppakning eller sprukket topp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2009 Er det masse hvir røyk fra eksosen? Hvis du tar av oljepåfyllingstoppen, er det hvit eller sort film på undersiden av den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2009 Ikke masse røyk fra eksos. Sort film på undersiden av oljepåfyllingslokket. Åssen sjekker jeg om det er toppen eller toppakningen som har gått? Mye jobb å bytte denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2009 en grei måte å skjekke dette på er å ta ut pluggene og se på disse og evt ta en cyl lek test åg se om du får bobbler i vannet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2009 Takk for tips:D Da blir det sjekking av dette i morra:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2009 Mye jobb å bytte toppakning hvis denne har flydd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2009 Lukter det kjølevæske når du har stoppet bilen? Såfall, prøv å se bak på motoren inn mot torpedoveggen, dær er en sort plasthus skrudd inn i toppen. Med noen kjøleslager inn og ut på, og en tempraturgiver i(grønn el blå). På min var den blitt så porøs at o-ringen inni den ikke holt tett lengere. Dermed lak den kjølevæske ned på ekosanlegget når bilen gikk, så var ikke mye kjælevæske å se i motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 18, 2009 Kan ikke si jeg har lagt merke til det men sjekker dette i morra også. Takk for tips:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2009 Mye jobb å bytte toppakning hvis denne har flydd? mye jobb er relativt, og hvor dyktig man selv er og hva slags motor du har.. du har jo enda ikke sagt det.. men register-rem av.. løsne eksos + div slanger og ledninger. av med toppdeksel. og skru av toppen.. hørs lett ut.. men ofte mere slit en det går å beskrive.. mens andre bare vippes rett av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2009 Motoren er ekstremt varm etter kjøring i lang tid også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...