#1 Skrevet Juli 18, 2009 Bremsene fungerer helt normalt, helt til jeg har kjørt 5-6km da begynner bremsene foran på høyre hjul å ligge på mye! Har prøvd å bytta calipter skive og klosser men ingenting hjelper:/ Hva kan problemet være? Ola 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2009 Byttet hele calipern, inkl braketten med gliderne? Isåfall, prøv å bytt bremseslange på høyrehjul og løsne bremserøret fra bremsemastern og blås igjennom med trykkluft...Hvis ikke er det noe feil med bremsemastern, eller det kan være ABS sensoren som tuller og gjør at ABS bremser..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2009 Har byttet alt ja, tilogmed byttet hele fjerbeinet med hjullager osv.. Kan abs systemet forårsake dette altså? Hva om jeg prøver å ta ut sensorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2009 Ingen som vet noe mere konkret? Prøvde å blende bremseslangen på høyre side for å se om det hjalp, men da flytta problemet seg over på venstre side:O hva kan feilen være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2009 Jøss... Hørtes merkelig ut! Prøv å koble ut ABS styreenheten da? Ta ut sikringa ellerno... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2009 Jeg hadde samme problem på en Jetta. Bytta hovedbremsesylinder, problem løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2009 Hmm, har tatt av kontakt på abs hjerne osv, det hjalp heller ikke.. Må vel ty til ny hovedsylinder da.. Noen som vet om denne er lik på en audi 100quattro 89mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2009 Da er det nok hovedsylindern ja.. Hvis det er en 89mod med ABS så mener jeg detta er likt ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2009 Da skal jeg sjekke opp dette, kjedli å ikke ha bremser som funker som de skal i disse sommertider: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2009 På 200 er delenr 441611021B På 100 er delenr 441611021A Ser ellers likt ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 16, 2009 Kjenner ikke delenr, men hadde samme problemet på min 200 etter en tur på isen i Sigdal... kjørte siste biten hjem på tredje gir med fullt turbotrykk før det plutselig smalt som f.. og "noe" løsnet... Da gikk det unna gitt:D Byttet hovedbremsesylinder- problem løst! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...