Løs kontakt i motorrommet på Golf V?

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ble svært skeptisk i går når jeg la meg under bilen og fjernet beskyttelsesplaten under motoren og ser rett opp i en kontakt som ikke er koblet til noe, og en ledning som ser ut til å være klipt rett av. Sistnevnte kommer nok ikke veldig godt frem på bildene, men er det noen som har snøring på hva som eventuelt skal kobles til, og hva som er klipt?

IMG_1869-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan se ut som tilkoplingen til en lambdasensor eller Luftmengdemåleren din..

Men dersom den kabelen er klipt av så kan du ta den ut og se hva som står på den lappen festet på kabelen.. Og er det bare et delenr så kan jo f.eks jeg sjekke ut hva det er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At jeg ikke tenkte på det. Frem med jekken. Klarte heller ikke å finne ut om kontakten og ledningen hører sammen da det er litt små-trangt oppi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ser nøye i motorommet ditt finner du mange kontakter som ikke er i bruk, helt normalt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ser nøye i motorommet ditt finner du mange kontakter som ikke er i bruk, helt normalt ;)

Skrur på denne type bil daglig, men må ærlig innrømme at jeg aldri ser kontakter som ikke er i bruk på nyere VW/Audi.

Så det er ikke normalt at den bare skal ligge der. jekk opp bilen og se fra oppsiden og undersiden om du finner et sted den skal stå.

Edit:

Er det noe plugga på den føleren som sitter på trykkrøret en ser på bildet der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur på denne type bil daglig, men må ærlig innrømme at jeg aldri ser kontakter som ikke er i bruk på nyere VW/Audi.

Så det er ikke normalt at den bare skal ligge der. jekk opp bilen og se fra oppsiden og undersiden om du finner et sted den skal stå.

Edit:

Er det noe plugga på den føleren som sitter på trykkrøret en ser på bildet der?

Såvidt jeg kunne se når jeg hadde bilen oppe sist så var det plugget noe på føleren ja.

Det blir nok litt jekking i garasjen i løpet av nærmeste fremtid for en nærmere titt. En ting er kontakten, men den ledningen som er klipt likte jeg enda mindre : mad :

Bilen skal vel også snart på service så om jeg ikke finner ut av det så kanskje Møller kan hjelpe til litt hvis jeg godprater med de først :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.