#1 Skrevet Juli 19, 2009 Hvor mye lufttrykk bør jeg ha i dekkene mine på min Golf V 2.0 TDI , med 19" 225\35 dekk.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2009 Jeg kjørte 52 PSI på mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2009 52 hørtes mye ut - sjekk ihvertfall hvor mye dekka tåler først. Jeg kjører 47 nå tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2009 Jeg hadde 235-35/19" og der sto det MAX 52 PSI så da fyldte jeg det Fyller stort sett alltid MAX av hva dekkprodusenten skriver på dekket for å spare felgene mest mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2009 Hvordan går det da med veigrepet når dekket buler på midten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2009 Dekket buler ikke synlig på midten av å fylle det som er merket max.. Jeg gjør også det, pga felgene og litt fordi at en med høyt lufttrykk skal kunne slite litt på midten også.. sliter nok på sidene (les innsiden) som det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2009 Dekket buler ikke synlig på midten av å fylle det som er merket max.. Jeg gjør også det, pga felgene og litt fordi at en med høyt lufttrykk skal kunne slite litt på midten også.. sliter nok på sidene (les innsiden) som det er Vet jo det, men man får jo ikke optimalt veigrep med å fylle for mye luft i dekket. Er vel bedre å få bulk i en felg en å kjøre i en fjellvegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2009 Men nå er det som det allerede er nevnt ingen som fyller for mye. Man fyller til MAX og da har man fortsatt hele rullebanen å gripe med. Dekket vil ikke bule på midten selv om du fyller til MAX merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2009 Det er vel ganske feil. Dekket vil selvfølgelig bule på midten om du fyller til maks om dekket står på en liten pole som veier ingenting, kontra en A8 som kanskje veier opp mot tillat maks last på dekkene. Ergo: Fyll det du skal utfra vekten på bilen, og om du kjører tom bil eller har topp lastet bil på ferie med 5 personer i bilen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2009 Har også hørt ca 10% øket trykk på lavprofildekk i forhold til det som står i døra/bensinlokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2009 Jeg ble anbefalt minst 45 på så pass lavprofil for å unngå at dekket skulle slites på kantene og at det skulle trappes. ( Før kjørte jeg på 35 - og dekkene ble trappede ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 19, 2009 Følger en enkel leveregel, noen er nok uenige.. 35 profil 3-3.5 BAR (ja BAR, første jeg fulgte når jeg fyllte luft på en sykkel engang og har holdt meg til det etter det..) 30 profil 3.5-4 BAR.. Personlig kjører jeg med 4 Bar i mine 245.30.20 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 19, 2009 Sikker på at det ikke var hjulstillingen som var litt ute av stille da? Kjørte med 34 på min 4'er, riktig nokk med 225/40x18. Ingen trapping der. Kjørte med samme hjul og trykk på en E46 uten noe problemer med trapping heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...