#1 Skrevet Juli 19, 2009 Har oppstått ett problem med vr6 n min,under akselrasjon igår kveld så begynte det plutseli å ryke helt sinnsykt av eksosen,røyken lufter olje men er grå aktig.. - Har tatt av innsuget å topplokket for å sjekke veivhusventilasjon,den så helt åpen ut. - Olja er helt fin uten tegn til vann i,nivået på olja er midt på pinnen som det har liggi stabilt på siden j kjøpte bilen. Vannet er på stabilt nivå så ser ikke ut som dh ar blitt borte noe derfra heller. -Bilen går fint,tenner på alle pluggene å plugga ser helt fine ut,ikke oljete ell noe.. Noen vr6 folk som har peil på å d kan væra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2009 Jeg er ikke golf kyndig. Men om den ikke bruker verken olje eller vann, så kan det vel kanskje være blandinga? Kanskje en føler som har tatt kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2009 hmmm...kanskje det.... tenker liksom tpppakning e.l med en gang men.... bra med andre synsvinkler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2009 Det er klart. Men hadde toppakningen vært ødelagt så hadde sannsynligheten for å få vann i oljen vært meget høy. Kan selvfølgelig klare å unngå det. Utifra det du skriver, så er feilblanding det første som slår meg. Men men:) lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2009 drar den like godt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2009 har ikke kjørt den mere enn rett hjem veldi forsiktig...men kjente egentli ikke veldi forskjell i oppførselen på bilen.. men som sagt kjørte veldi forsiktig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2009 Tett luftfilter? Eliminer det enkleste først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2009 hehe ja du sier noe..tenkte d verste først jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2009 jeg tror toppakninga desverre men at det bare ikke har rekt å minke med vann sånn merkbart på turen hjem:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2009 okei.. lufter veldi olje av røyken,sett på pluggene nå å de var oljete oppover gjengene,litt koksete på tuppen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2009 fant nå en ledning son var av,sitter ei kontakt på slangen ifra veivhusventilasjon..vet ikke hva denne kontakta gjør,om det er en føler på trykket ifra ventilasjon ell hva det er men er brudd i den ene.. noen som vet noe om denne?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2009 funnet ut at alle pluggene er bløte av olje,noe som betyr at alle sylindrene har olje i seg..om topppakningen har gått ville vel bare en syl ha olje i seg? å det er sug i olje åndingshullet istedetfor trykk,skal jo helst blåse der??? olja er fortsatt fin etter å ha kjørt seg tur,draget er like godt som før... kan d væra noen som har hatt olje i bensina mi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2009 funnet ut at alle pluggene er bløte av olje,noe som betyr at alle sylindrene har olje i seg..om topppakningen har gått ville vel bare en syl ha olje i seg?å det er sug i olje åndingshullet istedetfor trykk,skal jo helst blåse der??? olja er fortsatt fin etter å ha kjørt seg tur,draget er like godt som før... kan d væra noen som har hatt olje i bensina mi? Du har fyllt diesel du fjellis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2009 ja byner jbegynner å lure,skal tappe tanken nå før jeg skrur noe mere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2009 neida kjørt ut all bensina å hatt på ny... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 25, 2009 Tatt en komp.test ? Sånn bare for å sjekke at ikke det er gjennomslag ( dårlige stempelringer ) el.lignedens. ( rart om alle 6 er dårlige men ) Finner ut mye med en komp. test værtfall ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 26, 2009 skal ta det på tirsdag for å eliminere,men rart om alle stempelringene gikk samtidi,har jo ikke vært antydning til dårlige oljeringer før,ikke vært noe som helst røyk når motoren har gått å holdt igjen ell noe som er vanli med dårlige oljeringer.. er det atte det er olje på alle pluggene som gjør at jeg ikke skjønner noe,men kan væra topp pakningen å at det er en felles oljekanal da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...