#1 Skrevet Juli 19, 2009 Er det noen som har tips på dette? Drivakselen min lå plustelig nede i felgen i dag. Tros ytre drivknute er gåen. Er det bare å dra denne ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2009 (endret) Akselen er nok skrudd fast i utgående aksling på girkassa (om det ikke er flere varianter på C4.) Denne er festet med 12spors torx(?) Dersom du skal bytte ytre drivledd, trenger du ikke ta av hele akslingen, men må løsne litt på fjærbeinet for å få den inn på plass igjen. Rart den skal ha løsnet helt slik uansett, anbefaler deg å sjekke litt nærmere på den uansett. Håper det ikke har skjedd alvorlige ting i tillegg til dette da! edit: Ytre drivledd er forresten festet i akslingen med en låsering. Når drivleddet er på plass er det å bruke bolten å skru denne inn i leddet, og når den bunner, fortsetter du, da trekker du leddet av akslingen. Dersom leddet er delt, kan du bruke ters, eller slå det av. Dette er dog litt skummelt mtp det indre leddet, om du ikke får festet akslingen på noe annet vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2009 Mange takk.... Fikk fjernet akslingen slik at jeg kunne transportere den hjem i garasjen... Ser ut som akslingen har hoppet ut av den ytre knuten.. Fant ingen skade på hverken knute eller akslingen... Så med ny mansjett og låsering går jeg utifra at den er på veien igjen. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...