Anbefalte innlegg

Drev å titta litt rundt på nettet da jeg kom over dette bilde av ett motorrom i en S2 der det var ett litt spesielt innsug. For meg så kan det se ut som det er det orginale innsuget som sitter på en motsatt vei av hva orginalt er. Det kan jo være ett orginalt som er omgjort eller lagd en kopi bare med gass spjellet i andre enden?

Har bestilt meg en stor IC og for å slippe å legge rør så langt finnes det kanskje muligheter for å modifisere org innsuget?

Innsug S2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan mulighet det er til modifisering av det gamle, men har sett s4 med mtm innsug. blir kortere vei fra cooler da. fordel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en kjøpt manifold. Levert fra et firma som heter Wagner. Har linken en plass, men fant den ikke nå dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på om det det kan være snudd for da ville det jo ikke passet ettersom innsugsrøra ville kommet motsatt vei, hvis ikke dette er gjort om. Men hvis dette er fra wagner hva er prisen og hvor mange Hk vil dette kunne holde til?

 

Mvh

 

Peder Roer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

99% sikker på at det er dette, men uten "ET" på toppen...

DSC00040_0001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

e du sikker på at det ikke e snudd da. Ligna veldig på ett snudd ett.

 

Helt sikker :) Tilhører en kar på S2forum'et

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være så vanskelig å gjøre om et innsug fra

S2 eller RS2.

 

Trond Gulbrandsen sammen med Borge Olsen gjorde dette

i 80 quattro'n de bygde.

 

Se her:

tg-90-01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være så vanskelig å gjøre om et innsug fra

S2 eller RS2.

 

Trond Gulbrandsen sammen med Borge Olsen gjorde dette

i 80 quattro'n de bygde.

 

 

Men de bruker vel frontmontert V6-radiator? Lettere når man slipper å ta hensyn til radiator bl.a.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man tar bort radiatoren kan man vel like gjerne bruke et s4 innsug da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man tar bort radiatoren kan man vel like gjerne bruke et s4 innsug da : rolleyes

 

Jo, men S4 innsuget er vel heller ikke mye å skryte hjem av. Lufta kommer inn på skrå på midten slik at for å komme til sylinder 1 og 2 må lufta ta en 180 sving. Ikke særlig lurt for å få jevn fordeling mellom sylindrene spør du meg : nei : Se på innsugene som ble utviklet for motorsport og spør deg selv om hvorfor de ble laget akkurat slik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nok et poeng der ja.. men er jo en kant inne i s4 innsuget som gjør at lufta blir fordelt bedre, men er nok ikke opptimalt. spørs vel hvor mye hk man er ute etter og da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så på en grom S2 motor med MTM innsug(luftinnsug i front og som i tillegg var ytterligere gradert) før jul og der hadde de spart over 2m på lengden av innsugsrøret(+ minimum 3 90graders albuer). Når det originale innsugsrøret i tillegg blir oppvarmet over en varm turbo/grenrør så skjønner jeg ikke tankegangen til konstruktørene fra Ingolstadt...hmmm.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har rett i at det er en merkelig vei dem har laget innsuget og røra. tenkte på dette da jeg monterte den store i fronten jeg og. hadde planer om og bygge nytt innsug, men det er det og få til riktig fordekling av lufta og sånn da.. så dalback selger litt bedre innsug enn de originale, men dem er jo svin dyre da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.