Vindusvisker ble fryktelig mye dårligere.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Bora og i forrige uke så gikk vindusviskeren bare saktere og saktere, nå går den såvidt en halv runde før den slår seg selv av..

jeg tippa på att det var vindusviskermotoren som var gåen, men så søkte jeg på google og fant en tråd på bilforumet.net

Der det er en fyr som det ser ut som har samme problem som meg..

han får beskjed der om å bytte ett stag,,

men har lite lyst til å kjøpe dissa staga istedenfor motoren vis det ikke er flere som har hatt samme problem og kan bekrefte att det kan være stagene?

Noen som har hatt samme problem?

Dumt å bytte stagene for å så å finne ut at det ikke var det,, for så å kjøpe motor i tilegg..

Stagene har jo en rimelig pris i forhold til motoren ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pleirer som regel å være vindusviskeroverføringen som gjerne har mye eir, der hvor en fester vindusviskerene, slik att det bare går tregere og tregere, og kanskje ikke går i det heletatt,

en kan jo kjenne på viskerene, bevege dem fra side til side, skal være litt motstand pga motoren, men står det bomfast så er det nok viskeroverføringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står ikke bom fast men det er hardt å dytte frem og tilbake ja, har også hørt en liten gnisse lyd di siste ukene, men trodde det var fordi det var dårlig smurt, men har brukt opp ca en boks wd40 uten hell :/

Må ta i litt for å hjelpe motoren til å gå fort liksom..

men en motor,, kan den virke litt dårligere eller er det kun att den funker og ikke funker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo sikring og på denne slik att ved overbelastning så ryker denne da det sitter helt fast, denne gnisselyden? er den en høy lys lyd liksom, minner nesten om metallisk lyd? isåfall er det nok mest sansynlig viskeroverføringen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høy og lys ja, akkurat som man kan få hvis man gnisser noe som ikke har smøring ,, mutter på en bolt f.eks :)

men da stikker jeg til nbs i morgen og handler denne, skader vel ikke siden det ser veldig eira ut neddi der :)

Verdt å prøve dette før motor i hvertfall,, da min har regnsensor og tror det er en spesiell motor til denne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert overføringa.... bytta den på min og for et par mnd siden. Trodde det var motoren jeg og, men når jeg fikk ut driten skjønte jeg fort at motoren har jobba intenst med å dra rundt viskerne pga oppeira bolt på fører side... mine slutta bare å virke sånn ut av det blå mens jeg var ute å kjørte i regnværet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, prøver å bytte denne i morgen :) tipper det er denna som er synderen..

tips til hvordan jeg får av vindusviskeren (rusta fast..) mottas med glede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av bolten og trykk den litt ned, løft rett opp.... funka hvertfall til meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er samme problem som på nyere A4. Omdreiningspunktet for viskerarmen på førersiden får så mye friksjon at det knapt går rundt.

Demonter mekanismen, rens og fett opp.

Det ligger noen "how-to's" på nettet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er samme problem som på nyere A4. Omdreiningspunktet for viskerarmen på førersiden får så mye friksjon at det knapt går rundt.

Demonter mekanismen, rens og fett opp.

Det ligger noen "how-to's" på nettet

mye mulig, men kommer nok bare til å bytte hele driten, Den har vel gjort jobben sin i 9 år :)

men fy så slit det var å kjøre idag i 1,5 time med kun Rain Clear fra shell på ruta, måtte jo holde over 80kmt for å se noe.. å jeg måtte kjøre hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vært på NBS og brukt de beste 480 kronene på denne bilen, kan ikke skjønne i det heletatt att vindusvisker motoren kunne snurre rundt på de mekaniske armene, jeg klarte det ikke selv om jeg brukte all makt. men med hammer så rikka det seg litt ;)

Aldri sett vindusviskerne mine gå så fort jeg ;) hehe

hele jobben ble gjort på 1 time ca, Takk for alle svarene her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det forundra meg og... tenkte at denne motoren må jo være usannsynlig sterk som klarer å dra rundt de greiene. Jeg klarte knapt rikke den selv med hammer, vold og en dæsj vaselin... ble rått når den nye overføringa kom på ja.... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg laget en "how to" på dette for Audi her for en stund siden... du kan jo prøve å søke opp denne--- lar du dette gå for lenge så ryker enten motoren din eller hele visker-rammen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger da ikke noen howto for å fikse det gamle eira dritten, når man bare kan betale 480 kr for å kjøpe nytt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, koster ikke 480 kr dette på en A4 b5 akkuratt:P men er fullt mulig og "restaurere" de gamle overføringene/hele rammen på audi, er svindyrt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, åja så det nå att a4 koster det jo faktisk 1350 spenn :)

da er det greit å smøre opp vis det funker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.