#1 Skrevet Juli 20, 2009 Hei , jeg har en Audi A3 som nevnt i overskriften , og skulle idag bytte bremseskivene og klossene på den , begynte med høyre bak , også når jeg da tok av calipptern så åpna jeg lufteskruen for og enklere få calippteren av , også tok jeg av den gamle bremse skiven og fant ut att ny skiven jeg bestilte fra NBS ikke passet (Men ut ifra det jeg ser på bildene hos NBS skal innvendig diameter være lik på både forhjulstrekk og firhjul så skjønner ikke hvilken skiver jeg kan ha fått er skivene bak det er snakk om , er snakk om kun ett par millimter), så da måtte sette på den gamle igjen, men over til saken , når jeg da skulle fylle på ny bremsevæske , så fant jeg ikke noe max/min merke på bremsevæskebeholderen (Den står ganske langt nede) i motorommet og er vanplassert mener jeg og er dermed vanskelig og se , men da lurer jeg på om den skal fylles til toppen med bremsevæske eller om det er ett max/minums merke på den?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2009 Hei , jeg har en Audi A3 som nevnt i overskriften , og skulle idag bytte bremseskivene og klossene på den , begynte med høyre bak , også når jeg da tok av calipptern så åpna jeg lufteskruen for og enklere få calippteren av , også tok jeg av den gamle bremse skiven og fant ut att ny skiven jeg bestilte fra NBS ikke passet (Men ut ifra det jeg ser på bildene hos NBS skal innvendig diameter være lik på både forhjulstrekk og firhjul så skjønner ikke hvilken skiver jeg kan ha fått er skivene bak det er snakk om , er snakk om kun ett par millimter), så da måtte sette på den gamle igjen, men over til saken , når jeg da skulle fylle på ny bremsevæske , så fant jeg ikke noe max/min merke på bremsevæskebeholderen (Den står ganske langt nede) i motorommet og er vanplassert mener jeg og er dermed vanskelig og se , men da lurer jeg på om den skal fylles til toppen med bremsevæske eller om det er ett max/minums merke på den?? hei Jostein! Hørtes rart ut det med skivene men til det du spørte om, det skal være et min å max merke på alle beholdere når det gjelder bremsevæske mener du ser den vis du lyser på den med lommelykt, du må bare lene deg ned der;) skjønner ikke hvorfor dem har satt den så kukete til men men... samme på golfen min åsså du burde jo åsså vaske beholderen på utsiden:p hehe da blir det jo ENDA enklere å finne merkene lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Okei , ja men da skal jeg ta en kraftig lommelykt og en klut for og vaske av beholderen og se nøye etter , ja er en dum plassering av beholderen ja Men syntes det var rart det med skivene att det var kun snakk om ett par millimeter , skal ringe Norsk bildelsenter imorgen og høre med dem , og om ikke dem kan sende opp nye skiver imorgen tror jeg att jeg skal få dreiet di skivene jeg har ned ett par millimeter for hullene der skruene skal være stemmer overens og ytterdiameter stemte vell også så og si utifra hva øyet kunne se uten og ha målt . Takk for raskt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2009 hehe gjør det hehe men hvorfor passet ikke skivene? hvor var dem for småe? eller hva var galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Jeg bestillte disse skivene til bak på min a3 http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=14119&ASP=5867133&Type=Audi&Model=A3&Year=2000&Back=WA_Varegruppe Og hvis du ser på bildet nede til høyre står det 65 mm i innerkrets noe som ikke stemmer , mener jeg målte 130 mm, men uansett det er der det er ett par mm for trangt for og sette på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...