aan kutter brutalt under pådrag HASTER!!

Anbefalte innlegg

heisann.

 

har fått problem med bilen og er litt usikker på hva det kan være. men den kutter helt ved 0,4 (1,4 i display) bars ladetrykk, noen ganger kan jeg lure den pent litt høyere maks hitil har vært 0,6 (1,6) bar. må bare slippe gassen og holde meg under 0,4-0,6 og det er ikkenoe morro.

den kutter faktisk så fælt at dama ikke ville sitte på, (kjennes ut som jeg hopper på bremsen)

2 ganger i løpet av dagen så har den stoppet, men startet igjen med en gang jeg dro på startern.

 

i starten når jeg testa ut ting så virka det som om den blåste ut gnisten på pluggene, men nå kutter den bare. samma hvilket gir jeg har den i. kan ruse den opp i fri uten at det skjer no.

ved pådrag så smeller det litt i potta når den kutter.

 

har den siste mnd byttet dette

coiler (034 high output)

lmm (org)

plugger (bosch et eller annet som alle anbefaler)

bensinfilter (autohasaz)

michelin slangen (fra tverrgående rør til ic)

 

har fylt opp tanken fra kvart til full tilfelle kondens.

trykktesta for å sjekke lekkasjer og der var alt fint.

 

jeg har litt trua på bensin pumpa men er ikke sikker, hører at den summer og går. (vet ikke om det er positivt når du hører den godt når du står ved siden av bilen)

 

håper på noen gode svar her da dette haster litt

 

Mvh Lars Moe

 

*edit* har også prøvd vagcom uten å få opp noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lukter igrunn luftlekkasje spør du meg, kan du forsøke å trykksette systemet? (Bunnen av stor brusflaske passer i stedet for LMM..)

Ellers er tenningsbryterne på disse litt kilne, men at rusing ikke gjør noe mens litt belastning (og dermed vridning av motoren) fører til tull leder meg mer til å tro at det kan være noe med kabling.. Dra litt i alle kablene mellom motor og karosseri når du står på tomgang, kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykk testing er gjort. fant en liten lekkasje under innsuget. så det er ordnet.

 

får prøve å dra i kablene da. kanskje, kanskje ikke. får bare prøve.

er egentlig åpen for alle mulige forslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samma skjedde med min 90 med ann motor, da hadde slangen fra intercoler til insug revnet, for den gikk helt fint på tomgang med ikke under belastning,

 

men lykke til håper du finner ut av det=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg står fortsatt uten svar her ja. prøvde en annen hjerne i bilen nå nettopp. den hadde superchip 260 hk og da sa bilen min bare brååååå brååååå brååååå fortsatt fusk.

bensin pumpe er byttet til bosch 044 i dag.

 

skal måle spenning inn på coiler nå. dauer snart her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at du ikke får mer enn 1,4-1,6bar på måleren, vil si at N75 ikke regulerer trykket. Enten fordi den ikke fungerer, eller fordi hjernen går i nødmodus, og dermed ikke tillater mer trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk luftmengdemåler og/eller lambdasonde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet å det viste seg at bilen gikk i nødmodus og like etter gikk pumpa mi. Coilene hadde også en finger med i spillet så jeg bytta til N75H,044 MS pumpe,034MS coiler m/kabler. Virka som bare det. En trykklekkasje gjør ikke at bilen plutselig kutter på det viset? Den vil bare spoole turboen noe grusomt å det vil du høre, for å opprettholde trykket. Dårlig WG (sprekk?), wg fjør, eksoslekkasje på manifolden? kan være mye men ville sjekket de første tingene der.

 

Å de 034 coilene kan ryke så det kan være at en ikke er helt med. Det har jeg også opplevd siden 3stk er tatt kveld for min del. De gir fra seg liten gnist før de plutselig bare dør. Da vil du ikke få ladetrykket som du skal. Å bilen din vil gå på 3-4sylindre etterhvert om jeg har rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant feilen. og det er på en måte litt flaut. men ok da.

 

feilen var da at den ene pluggkablen hadde liggi å gnissa seg mot løfteøret i bakkant av motoren. for jeg monterte coil kitet der på tårnstaget. og til slutt så hadde det blitt hull på den kappa som man trykker inn på coilen. det kosta meg 37,50 kr å fikse denna feilen og bilen går som en kule igjen :D

 

en erfaring rikere om å altid sjekke kabler selv om det er nytt.

 

for løfteøret sin del så fikk det smake litt på hammern så det nå går imellom og ikke rett på gummien.

 

takk for hjelpa til dere som har prøvd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm skal se om jeg finner igjen den gummi hylsa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Klassiker! :D

Bra det funker nå, da!

Får jeg lov å låne den hammeren og 'modifisere' de altfor lange ventilstammene mine tro? *gremme seg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da var vi igang igjen her vettu. bilen går kun på 4 sylindere heletia, noe ganger færre også stopper den, sjekka plugger og kabler, noen ganger så går den som den skal. så nå gir jeg snart opp her.

er sylinder nr 5 som kødder nå, våt plugg,

 

skal det være så mye tull med dissa s bilene at det ikke går ann å ha dem eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da var vi igang igjen her vettu. bilen går kun på 4 sylindere heletia, noe ganger færre også stopper den, sjekka plugger og kabler, noen ganger så går den som den skal. så nå gir jeg snart opp her.

er sylinder nr 5 som kødder nå, våt plugg,

 

skal det være så mye tull med dissa s bilene at det ikke går ann å ha dem eller?

 

Ikke våt pga olje vel? Indre toppdekselpakning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei den var våt pga bensin. toppdeksel pakninga er bytta så den er tett og fin der.

 

gir snart opp jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluggene MÅ være orginale ja;) F0PD5R eller hva de nå heter....

Tipper 034 coil kittet er feilen... sett på orginale coiler og du har en funksjonell bil igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil kittet er ikke feilen. har testa dyser i dag, dyse nr 5, dvs den nærmest svinghjulet står å pøser på fult med bensin. testa med 0,5 flasker og det blei fort fult i den ene for å si det sånn. så nå er spm. hva gjør dette? vi har prøvd å flytte over kontakta på en annen dyse. og samme resultat her. så dvs at det er et elektronisk signal som gjør at dysa står på full pøs,

 

hva gjør vi da? må hjernen byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd og nappe ut en og en dyse for og høre hvilken sylinder den ikke går på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd og nappe ut en og en dyse for og høre hvilken sylinder den ikke går på?

 

nå må du lese posten over her.

 

vi har funnet problemet. men vi vet ikke åssen vi fikser det. hvis jeg setter kontakta som er på syl 5 på dyse 4 så gir den MYE bensin. og hvordan ordner man det her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å måle motstanden chassis og kontaktl punktene i pluggen/mellom + og kontaktpunktene?

(gjøres når bilen ikke går, med tennenigen avslått)

 

Kan virke som du har en kortsluttning i ledningsnettet som gjør at dysen står åpen.

Kan også være hjernen som er defekt, men du hadde tilgang til en som funket?

 

Siden du hadde prøvd å bytte mellom dyse 4/5 og feilen flyttet seg så er det jo ikke dysen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var hjernen byttet tilbake til den som egentlig skulle sitte der. og bilen går igjen som den skal. skjer det no mer tull nå så er jeg stygt redd for at det orginale åker ut og autronic kommer inn. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjernen sitter 'smart' plassert slik at den lett blir utsatt for fukt, min hjerne hadde faktisk en stygg klump med irr mellom utgangen til injector 4 og 5, og jeg trodde det var grunnen til mine problemer. (Noe dessverre ikke var..) Sikkert noe av det samme som har skjedd hos deg! Bra du fant utav det, i hvertfall! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.