#1 Skrevet Juli 20, 2009 Har problemer med at bilen faller alt for lavt på tomgang ved inntrykking av clutsj i kryss osv. Så av å til stopper den når jeg skal stoppe i kryss og den fjusker når den ladder mer enn 1bar(har jonus 420oppsett) Har gått over alt av slanger og plugger er nye så begynner å lure på om det kan være coilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2009 høres ut som lmm spør du meg.coilene kan du sjekke ved å starte bilen også ta av en av coilene og høre om det blir forskjell på motoren også sette på igjen og prøve neste osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2009 Jeg bytta lambda'n på min og da ble den mye bedre, så hvis du ikke vet at du har en frisk lambda så hadde jeg byttet den. Ang. fuskinga, har du sjekket motstanden i tennplugg hettene? De skal ligge på 5k ohm mener jeg? Evt. så kan du jo bytte de og hvis de ser gamle og morkne ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2009 garantert en vacum/luftlekkajse. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2009 Jeg bytta lambda'n på min og da ble den mye bedre, så hvis du ikke vet at du har en frisk lambda så hadde jeg byttet den. Ang. fuskinga, har du sjekket motstanden i tennplugg hettene? De skal ligge på 5k ohm mener jeg? Evt. så kan du jo bytte de og hvis de ser gamle og morkne ut. Hvordan måler jeg motstanden da? Bruker jeg bare multimeter og setter "spissene" i hver sin ende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2009 Hadde `400-jonus-program` på min aan-motor. Den gikk også så lavt på tomgang av og til at den stoppet..spes hvis man tråkket clutchen inn ved 2-2500 omdr eller når man lå i 80-90 og tok inn clutch. Men hvis jeg giret meg nedover gjennom girene til 2. gir så stoppet den ikke. Den hadde også en litt "rusete" gange på småkjøring/bykjøring i 1. og 2. gir, og rykket og nappet litt der. Programmet er jo ganske grovt ift de (andre tunere) som bruker rullende landevei når de programmerer slike map, så det èr kanskje bare slik... Sjekk forresten at tps`n din er rett justert til å gi det lille klikket når du såvidt beveger på gasspjeldet. Du hører dette lett hvis du rører på den med motor av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2009 Da har jeg testa plugghettene og de lå på ca 5ohm alle 5. Har bytta lmm men har ikke vert ute å prøvekjørt enda. Finns det noen måte å teste lmm på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2009 prøv å ta noe hard og bank litt på tomgangsregulatoren mens motoren går på tomgang, se om den dauer då. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2009 prøv å ta noe hard og bank litt på tomgangsregulatoren mens motoren går på tomgang, se om den dauer då. Å viss den dauer så? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2009 prøv å ta noe hard og bank litt på tomgangsregulatoren mens motoren går på tomgang, se om den dauer då. Prøvde dette å det skjedde ikkeno. Sprayet den med crc men ikkeno forskjell. Strøm fikk den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2009 Da har jeg testa plugghettene og de lå på ca 5ohm alle 5. Har bytta lmm men har ikke vert ute å prøvekjørt enda. Finns det noen måte å teste lmm på? Napp ut kontakten å kjør deg en tur å se om turtallet faller på samme måte inn mot kryss. Gjør den ikke det er det lmm som er gåen, bilen går i nødmodus da, og vil ikke lade mer enn 0,4-0,5 tipper jeg. Et annet tips er å sjekke jordinga på batteri, jeg hadde dårlig jording en gang, og da hadde jeg samme problemet i tillegg til at den fuska ved pådrag å kutta tenninga når man hadde konstant fart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2009 Napp ut kontakten å kjør deg en tur å se om turtallet faller på samme måte inn mot kryss. Gjør den ikke det er det lmm som er gåen, bilen går i nødmodus da, og vil ikke lade mer enn 0,4-0,5 tipper jeg. Et annet tips er å sjekke jordinga på batteri, jeg hadde dårlig jording en gang, og da hadde jeg samme problemet i tillegg til at den fuska ved pådrag å kutta tenninga når man hadde konstant fart. ja prøvde det å det virket akkurat likens. Men det med jordinga var et bra tips for den fjusker når jeg har konstant fart på lavt turtall og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2009 Har du sjekket for vakuumlekkasjer da, som Jan Brede foreslo...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 21, 2009 Angående tomgangen din, så kan du nappe ut kontakten til regulatoren og se hvordan det blir. Den skal da gå i "default" og ligge på +- 1000 omdr. Så vidt jeg vet vil ikke det påvirke noe annet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 21, 2009 Å viss den dauer så? Jo da er nok den synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 21, 2009 Da har jeg sjekket jording på batteriet og den var grei, lurer kansje på om det kan være jordinga på motoren men fant ikke den i farta i sted. Har sjekket alle slanger for lekkasjer og kuttet ut dumpen med en slange rett fra turbo og til ic. Nå var jeg på en prøvetur og for første gangen på lenge ladet den 1,5bar (skal prøve på 1,6 i morgen) og da er nok lmm i orden. Men tomgangsproblemet er der enda og noen ganger når jeg svinger av veien et sted å slipper gassen så står den og hopper fra 1500-2000o/min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 21, 2009 Angående tomgangen din, så kan du nappe ut kontakten til regulatoren og se hvordan det blir. Den skal da gå i "default" og ligge på +- 1000 omdr. Så vidt jeg vet vil ikke det påvirke noe annet... Ja den reagerte som du skriver over her og da er vell den i orden. Må vell sjekke slangene mine ENDA nøyere når jeg får tid,holder på å flytter og skal gifte meg om 10 dager så det er travelt: fis : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 22, 2009 Da har jeg endelig fått tatt Vag-com på S2en å da kom det opp 5 feilkoder: 00519 (denne sto ikke på lista til Ross-Tech) 00540 (denne sto ikke på lista til Ross-Tech) 00537 00513 65535 (denne sto ikke på lista til Ross-Tech) Så på http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes. Har ikke så mye erfaring med diagnose så om noen vet så skrik ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 22, 2009 skriv inn hva det står på feilkodene oxo;) mulig noen kjenner dem igjen da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 22, 2009 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 00540 - Knock Sensor 65535 - Internal Control Module Memory Error 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 22, 2009 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)00540 - Knock Sensor 65535 - Internal Control Module Memory Error 00537 Lambda regulation-control limit surpassed-intermittend. 00513 engin speed sensor no signal. Der er de andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 11, 2009 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)00540 - Knock Sensor 65535 - Internal Control Module Memory Error Du trenger nok nullstillingsverktøy for airbag. Har bilen vært kræsjet, eller airbaggene har vært utløst? Står litt info om dette her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1720743#post1720743 Mvh Fredrik Sjølie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 19, 2009 Litt gammel tråd.. men fant du at va de var? Har omtrent akkurat samme sym ptomer på min 200 med aan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 5, 2009 Har samme symptomer på min også, den dauer en sjelden gang ved oppbremsing og inn med clutch. Ingen feilkoder bortsett fra 65535 - Internal Control Module Memory Error, men det er vel pga. chip. Den lader som den skal så da er det vel ikke LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 5, 2009 Thomas LMM'en din er så godt som ny... Prøv å rens tomgangsregulator, dette var feilen på min S4 m AAN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...