hvilken automatolje brukes??

Anbefalte innlegg

Noen som veit hva slags automataolje som blir brukt på automatkassa?? har hørt det er flere utgaver, veit ikke om dette stemmer men..

skal bytte bunnpakning på automatkassa på bilen og da er det kjekt og få på riktig olje.. selv om jeg skal bytte den ut etterhvert da :D

 

noen som veit hvor mye det går på og hvor nivået er?`hvor på fylling også er da? har ikke sjekket så nøye nedi der enda.. er litt trangt og..

 

 

noen som veit noe av dette så hadde det vært flott....

 

 

 

Fortsatt god jul...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Passaten eller Caravellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Passaten eller Caravellen?

 

er til caravellen.... er en acu motor. veit ikke hva girkassa heter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er til caravellen.... er en acu motor. veit ikke hva girkassa heter.

 

 

tror nok at automatolje er automatolje, de bilene jeg har hatt har det ikke vært no spesiell olje til automat kassa.

Bytte pakning ja, skikkelig møkka jobb :D Er vel ingen tappe plugg på vw kassene heller tenker jeg. :nana: Skikkelig klinete og deilig. ;)

Eller snur du bilen på taket???? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok at automatolje er automatolje, de bilene jeg har hatt har det ikke vært no spesiell olje til automat kassa.

Bytte pakning ja, skikkelig møkka jobb :D Er vel ingen tappe plugg på vw kassene heller tenker jeg. :nana: Skikkelig klinete og deilig. ;)

Eller snur du bilen på taket???? hehe

 

Har bare hørt i fra verksteder at det er forskjell på automat olja jeg så derfor bare lurer jeg... sikkert noen som veit det her... og der jeg skal få olja i fra så har dem flere typer visstnok... har ikke sjekket om det er noen tappe plugg nei... så da blir det vel bare og løsne lokket litt og la det renne ut.. setter under en sånn oppsamler... lokket så veldig lett og få ned og ut.. er nok ikke noe problem og skifte den tenker jeg.... men vi får se... er ihvertfall greit og ha bilen hengenes i bukk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare hørt i fra verksteder at det er forskjell på automat olja jeg så derfor bare lurer jeg... sikkert noen som veit det her... og der jeg skal få olja i fra så har dem flere typer visstnok... har ikke sjekket om det er noen tappe plugg nei... så da blir det vel bare og løsne lokket litt og la det renne ut.. setter under en sånn oppsamler... lokket så veldig lett og få ned og ut.. er nok ikke noe problem og skifte den tenker jeg.... men vi får se... er ihvertfall greit og ha bilen hengenes i bukk..

 

Vanskelig er det ikke nei, og det hjelper med bukk.

Forskjellig olje finnes ja, men om det spiller noen rolle hvem du bruker. Tja...???

Har ikke byttet på VW noen gang, men som sagt har ikke dette vært no å tenke på på de bilene jeg har bytta på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sjekker instruksjonsboken, så er det 100% sikkert at det står der hva slags olje du skal ha. Om ikke, så er en tlf til det nærmeste VW-verkstedet et alternativ. Og ja, det spiller en stor rolle at du bruker riktig type, pga forskjellige egenskaper i oljetypene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sjekker instruksjonsboken, så er det 100% sikkert at det står der hva slags olje du skal ha. Om ikke, så er en tlf til det nærmeste VW-verkstedet et alternativ. Og ja, det spiller en stor rolle at du bruker riktig type, pga forskjellige egenskaper i oljetypene.

 

 

har jo selvfølgelig ikke sjekket instruksjonsboka da...... har jo ikke tenkt på det.... da skal jeg sjekke det.. så får vi se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.