195-185/45 el 165/50 på 8x15 BBS RM..?

Anbefalte innlegg

Holder på å bli ferdig med oppussingen av noen slike felger til en Jetta II og har så smått begynt å tenke på hvilken dekkdimensjon det skal bli..

Har Nankang 185/45x15 på noen Ronald LS i 7,5" og syns det er greit fint med en øør-liten strekk.

Blir nok passe strekk med de samme dekkene på 8" felg tenkte jeg, men så det fantes 165/50 også og lurer på om det blir altfor lite dekk/MYE strekk med 165..??

Noen med tips..: klø :

165/50:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=23179746.129.5784&typ=R-131889&ranzahl=4&Breite=165&Quer=50&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

185/45:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=4286765.129.5623&typ=R-121332&ranzahl=4&Breite=185&Quer=45&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 195,45,15 på mine 8x15 rm og det er mere en nok strekk. 165 vil bli helt vannvittig. mener rune andre klemte noe slikt på noen 8" en gang i tiden og det alt for drøyt spør du meg. 185.45 burde være mere en nok strekk på 8" men det er jo alltids variasjon pr dekkmerke hva slags strekk de gir. jeg har bare prøvd falken vs toyo og endte på toyo selv. veldig fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 185/45/15 på 7,5 og 8 x 15, på 8" synes jeg det er helt perfekt strekk, litt

lite på 7,5 :)

Nankang tror jeg er de eneste som leverer den bredden, disse dekkene er ikke så veldig bra

når det blir vått, men ellers er jeg fornøyd med de :)

Her er eksempel på strekk, BBS RM 8x15 185/45/15 Nankang

8_185_45_Nankang%20(2).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 195,45,15 på mine 8x15 rm og det er mere en nok strekk. 165 vil bli helt vannvittig. mener rune andre klemte noe slikt på noen 8" en gang i tiden og det alt for drøyt spør du meg. 185.45 burde være mere en nok strekk på 8" men det er jo alltids variasjon pr dekkmerke hva slags strekk de gir. jeg har bare prøvd falken vs toyo og endte på toyo selv. veldig fornøyd.

Okei, ja 165 blir nok too much :)

Tenker jeg går for 185 da.

Jeg kjører 185/45/15 på 7,5 og 8 x 15, på 8" synes jeg det er helt perfekt strekk, litt

lite på 7,5 :)

Nankang tror jeg er de eneste som leverer den bredden, disse dekkene er ikke så veldig bra

når det blir vått, men ellers er jeg fornøyd med de :)

Her er eksempel på strekk, BBS RM 8x15 185/45/15 Nankang

Se der ja :)

Det så jo veldig pent ut og akkurat no sånt jeg kunne tenke meg.

Har merket det du sier mtp våt asfalt med de Nankang dekkene. Har de som sagt på Jettan nå og det er litt skummelt der vannet ligger i hjulspora i veibanen..

Men da bestilles 185.

Takk for tips gutta : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med 195/45 15 på 9"? Står å lurer på enten 195/45 eller 205/45...

Dette skal kombineres med enten 185/45 eller 195/45 på 8" fremme...??

Vil helst at det skal se noenlunde likt ut mtp strekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør ta en titt her, legger ved 2 bilder:

1. 195/45/15 9"

2. 205/40/16 9"

9_195_45_15%20(2).jpg

9_205_40_R16_BF_Goodrich_G_Force_Sport_4

Kommer også an på hvilket dekk du velger, her er et annet 205/40/16 på 9"

9_205_40_R16_Falken_512.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/50-15 synes jeg ble pent pä "Leader"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett den siden der ja..

Men er vanskelig å bedømme ut fra bilder..

VIl heller høre hva folk anbefaler :)

Ser ut til at blir 195/45 på 9" og 185/45 på 8"....

Så da har jeg kun et alternativ foran men opptil flere bak...heller mot Toyo bak tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 195/45 -15 på 8" framfelger og 205/45-15 på 9" bak.

jeg prøvde en gang 185/45 på 8" syns egentlig ikke det ble særlig pent. ser mer voksent ut med 195/45. ok litt høyere og mer utfordring å senke, men ser bedre ut bakfra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

javel, har du noe bilder av dette noe sted? Hadde vært fint å sluppet nankang fremme :P Høres jo fornuftig ut det du sier her ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik ser de ut ovenifra.. jeg syns iallefall dette er mer enn nok strekk på felgene.

relativt likt foran og bak ser og mest fornuftig ut. dette er toyo dekk.

dekk.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så veldig bra ut fra den vinkelen ihvertfall..

Toyo Proxes T1-R?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så veldig bra ut fra den vinkelen ihvertfall..

Toyo Proxes T1-R?

jepp.. jeg er veldig fornøyd med utseende på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 195/45 -15 på 8" framfelger og 205/45-15 på 9" bak.

jeg prøvde en gang 185/45 på 8" syns egentlig ikke det ble særlig pent. ser mer voksent ut med 195/45. ok litt høyere og mer utfordring å senke, men ser bedre ut bakfra ;)

Enig!

Har 185/45 på 7,5"x15 nå og det ser ganske smalt ut bakfra...hmm, kanskje vurdere 195 da gitt..: klø :

Men, skal ha 8" rundt om da jeg ikke liker ulik dim fram/bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

165/45r15 på 15x8"

CIMG1896Small.jpg

CIMG1897Small.jpg

CIMG1898Small.jpg

CIMG1890Small.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såppass ja..: eek :

Det blir litt for voldsomt for min bil..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pingle!! :P var ikke noe problem å kjøre rundt på det der! satt godt på veien også! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror alt kommer an på hvilke felg og hvilke type dekk...

På de modernlines felgene ser det ut som at felgkanten er litt tjukkere i godset enn

på for eksempel mine RM, og sånn kan man holde på i evigheter med forskjellige felger,

er dere enig? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror alt kommer an på hvilke felg og hvilke type dekk...

På de modernlines felgene ser det ut som at felgkanten er litt tjukkere i godset enn

på for eksempel mine RM, og sånn kan man holde på i evigheter med forskjellige felger,

er dere enig? :)

Ja, er sikkert enig..:P

Men hva tror du om 195/45 Nankang NS-2 på 8x15 bbs rm..?

Disse dekka:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=8744465.129.9057&typ=R-123189&ranzahl=4&Breite=195&Quer=45&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor velge så drit dekk når du kan velge så mye annet bra for et par hundre lapper ekstra?

Jeg synes ihvertfall disse dekkene er helt elendig på vått føre og støyer mer enn nødvendig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor velge så drit dekk når du kan velge så mye annet bra for et par hundre lapper ekstra?

Jeg synes ihvertfall disse dekkene er helt elendig på vått føre og støyer mer enn nødvendig.. :)

Aha, har ikke så mye å sammenligne med serrru..:o hva foreslår du da..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt annet enn Nankang...hehe Det skal jeg ikke ha igjen om jeg ikke absolutt må...!

Selv skal jeg kjøpe Toyo Proxes T1-R :) (Har ingen erfaring med disse, hørt di slites litt fort, men hørt mye skryt ellers) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører kun toyo proxes selv. kjempefornøyd. både på bløtt som tørt. slites litt fortere en andre med aktiv kjøring men ikke verre en at det er levbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er toyo proxes t1-r jeg har og.. Christer /dekkskift selger disse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.