#1 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Hei ! Har nettopp gått til annskaffelse av Fk Highsport Coilovers til min 93 Audi 100 c4 sedan (2.3E). Er det noen som kan svare meg på hvor mye dette senker foran og bak ? Når jeg monterte det ble det justert til bunns foran og ca 3 cm fra bunnen bak ? Noen som vet hvor mye bilen er senka nå da ? Har spurt Håkon Sandberg i klubben som jeg bestillte settet av, men han var ikke helt sikker, men enn plass rundt 100 mm skulle det senke sa han foran og bak. Har også søkt på FK sine hjemmesider, men der er det fint lite info å finne. Lurer på dette fordi, jeg tror eventuelt jeg må heise den litt opp igjen, vertfall foran, for å få den godkjent hos biltilsynet Her er to bilder som viser høyden i dag. Takk for alle svar. Fredrik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2009 ja, den senker ikke mer foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2009 Blir litt matleiav dette nä, hadde jeg värt en forhandler som var striks pä ä fölge reglene i forhold til höyde sä hadde garantien din röket pä den höyden du har nä. Dette settet er godkjent mellom 35-65mm, mens du har senket noe mer enn det. En annen ting er jo godkjenning, du fär jo aldri igjennom denne höyden pä en godkjenning. Mulig at KW senker lavere, men hvorfor skal du ha det lavere enn det du har nä? KW oppgir jo ogsä 35-65 som godkjent höyde, i tillegg sä koster det settet 12 lapper og du mä sende inn fjärbeina först, ikke fä de servert for 8500,- i löpet av 14 dager uten ä sende inn fjärbeina först. Om du skal ha det sä sinnsykt lavt for imponere sä monterer du luft, eller hiver alt og kapper til noen 2/4 i önskelig höyde. Har aldri värt borti sä mye styr rundt et senkesett för noensinne, bilen din ser jo dritbra ut nä sä jeg skjönner ikke helt problemet. (litt rare tegn, men er i Tyskland) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Med denne senken er vel i tillegg camber helt ute og kjøre foran? C4 er definitivt ikke bilen å kjøpe hvis du skal skrape bortover asfalten Edit: C4 med org. understell har STOR avstand mellom hjul og hjulbue, så senken her har hvertfall passert 60mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2009 (endret) Blir litt matleiav dette nä, hadde jeg värt en forhandler som var striks pä ä fölge reglene i forhold til höyde sä hadde garantien din röket pä den höyden du har nä. Dette settet er godkjent mellom 35-65mm, mens du har senket noe mer enn det. En annen ting er jo godkjenning, du fär jo aldri igjennom denne höyden pä en godkjenning. Mulig at KW senker lavere, men hvorfor skal du ha det lavere enn det du har nä? KW oppgir jo ogsä 35-65 som godkjent höyde, i tillegg sä koster det settet 12 lapper og du mä sende inn fjärbeina först, ikke fä de servert for 8500,- i löpet av 14 dager uten ä sende inn fjärbeina först. Om du skal ha det sä sinnsykt lavt for imponere sä monterer du luft, eller hiver alt og kapper til noen 2/4 i önskelig höyde. Har aldri värt borti sä mye styr rundt et senkesett för noensinne, bilen din ser jo dritbra ut nä sä jeg skjönner ikke helt problemet. (litt rare tegn, men er i Tyskland) Hei Håkon:). Var ikke meningen du skulle oppfatte dette slik... Jeg er kjempefornøyd med høyden på bilen nå....Kunne ikke blitt bedre enn det er nå, etter mitt hode.....Blir den alt for lav blir det liksom bare stygt igjen, så alt er i sjønneste orden nå! :tilber: Er kjempefornøyd med kjøpe jeg gjor av deg Veldig bra service\innformering underveis, veldig god pris og bra leveringtid. Du er virkelig en jeg vil ambefale videre til andre som skal handle senkesett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2009 Hallo??? Det spiller fortsatt ingen rolle hvor lav den er.. For du MÅ komme over en kloss som er 11cm høy... Og 4hjulskontroll må være tatt på den høyden bilen er når den kommer over klossen.. Om du har senka 1meter eller 2mm har det ingenting å si.. Skjønner ikke hva du stresser med.. Også kan du bruke "Endre innlegg" knappen isteden for å lage en ny post noen få min etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2009 Står jo i tuv papirene hvor mye du kan senke, dette sjekker biltilsynet. så senk i forhold til tuv så er det ikke noen problemer hos biltilsynet i utgangspunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2009 (endret) Hallo??? Det spiller fortsatt ingen rolle hvor lav den er.. For du MÅ komme over en kloss som er 11cm høy... Og 4hjulskontroll må være tatt på den høyden bilen er når den kommer over klossen.. Om du har senka 1meter eller 2mm har det ingenting å si.. Skjønner ikke hva du stresser med.. Også kan du bruke "Endre innlegg" knappen isteden for å lage en ny post noen få min etterpå.. Jeg stresser ingenting iforhold til senkesettet. Å det med klossen den skal over er jeg fullstendig klar over. Eneste jeg lurte på, var om det er noen som kunne svare meg på hvor mye FK Highsport gewinde til Audi 100 c4 Sedan senker når det står i bunn, men hvis det ikke er noen som er sikkre på dette, er det helt iorden. Jeg har sett kjapt over TUV papira, men kunne ikke helt finne det ut der....men jeg får bare lese en gang til.....Har ingen problem med det jeg. Føler at folk tar meg for å være missfornøyd med senkesettet mitt nå: klø :..... Det er noe jeg overhode ikke er ! Nå skal jeg gå å hente TUV papira i bilen med en gang, å se en gang til om jeg finner ut selv hvor mye det senker. Jeg er dritgodt fornøyd med bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2009 I papirene står det bare hvor mye som er godkjent senket ihenhold til TÜV.. Ikke hvor mye det senker.. Det er som regel aldri godkjent når det står i bunn...Du trenger ikke vite det for godkjenning. Ta heller å mål på en orginal bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2009 Du skulle målet avstanden fra senterkopp på felg og opp til hjulbue FØR du monterte senkesettet. Og igjen målet etter at senkesettet var montert. Avstand Senterkopp på felg -> hjulbue FØR: F.eks 42cm Avstand Senterkopp på felg -> hjulbue NÅ: F.eks 30cm Da er bilen senket 120mm..Veldig enkelt å gjøre på denne måten! Gjør som Mikkel sier, mål på en orginal bil, så måler du på din egen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2009 Nå har jeg sjekket, å i Tuv papira står det på første side. fur den Anderungsamfang: Tieferlegung des Fahrzeugaufbaus bis ca. 35-65 mm. Dette regner jeg med at betyr at bilen er godkjent senka mellom 35 - 65 mm bak og foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2009 Nå har jeg sjekket, å i Tuv papira står det på første side.fur den Anderungsamfang: Tieferlegung des Fahrzeugaufbaus bis ca. 35-65 mm. Dette regner jeg med at betyr at bilen er godkjent senka mellom 35 - 65 mm bak og foran Ja, men det har jo Håkon skrevet til deg før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2009 Og.. siden du ikke har noe peiling på hvor mye den er senka, så må du måle på en orginal bil... Også hever du den så du er mellom det punktet, likt forran og bak.. Så tar du 4hjulskontroll.. så drar du på biltilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2009 Ja, men det har jo Håkon skrevet til deg før? Ja, det stemmer det....Men jeg trodde også at max og minimumshøyde også sto i Tuv papira, men det gjor det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2009 Ja, det stemmer det....Men jeg trodde også at max og minimumshøyde også sto i Tuv papira, men det gjor det ikke. Det kommer jo feks ann på hva slags fjører du har... Og maks og min høyden har ingenting å si... Og hvis du trodde det, hadde det bare vært å sjekke.. og bruke googletranslater eller noe sånt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...