#1 Skrevet Juli 20, 2009 Har lenge vært en plystrtre lyd fra motoren og regnet med det var luft lekasje en plass. Så da tok jeg idag og prøvde tennisball metoden, og fant så en slange under innsugsmanifolden som var sprukket halveis over, pluss et plastrør med masse sprekker. Brukte en god stund på å få ut dette makkverket, var mye knoting. Dette er vel veivhusventilasjon, går fra blokk og til innsuget, mellom lmm og turbo, dessuten var det masse olje og gørr rundt den slangen. Fikk midlertidig limt sammen restene, og fikk det sånn noenlunde tett, men var litt lekkasje fortsatt. Det var nesten tettpakket med skit i slangen og metallrøret som går til innsuget, dette er vel ikke bra tegn? Hvor mye kan dette hatt å si for slitasje og efekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2009 Denne plastgreia er jo helt sprø skal jeg tippe...jeg byttet på min bil, og plukket den ut i biter. Om det blåser ut der er vel det ett tegn på intern lekkasje i motor, uten at jeg vet noe sikkert om det. At det er mye skit der er nok rimelig normalt, var iallefall det også hos meg. Er veivhusventilasjon ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2009 Jeg sliter med litt oljeforbruk og ujevn tomgang om dagen selv, og sjekker nøyere rundt der du har den plastgreia i dag, og fant at rett bak denne plastsaken er det ett T-stykke, hvor ene enden går til røret som går til innsuget, og den andre utgangen går til vakuum-systemet. Hos meg var det ett hull i denne, og den var dessuten så myk i gummien at den knapt hang sammen. Så skal du bytte denne plastgreia, så vil jeg råde deg til å sjekke om du ikke trenger dette T-stykket samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2009 Har også en periode hatt et vanvittig oljeforbruk, ikke rart det var svart av olje rundt slangen. Det var i plasten jeg først fant hullet, den var revne halvveis på tvers, den kom ut i 2 deler, og plastrøret i 3 deler har bestilt begge deler, får nye i morgen Hvist man har lekkasje her, får man vel falskluft, kanskje derfor din har ujevn tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...