#1 Skrevet Desember 26, 2004 Har funnet ut at rotoren ikke går rundt på bilen min (3b motor). Hva kan ha skjedd? Registerreima går rundt. Kan drevet på fordelerakslingen ha løsnet? Må vel ut med fordelerhuset i morgen. Rimelig trangt der. Ser ut for det er en slags låsing ( en metallplate ligger oppå bolten med en stift)på bolten som holder fordelerhuset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2004 Det var drevet på fordelerhusets aksling som var gåent .( bakkelitt) Måtte få meg ny fordeler. Ganske rimelig, kun 3590,- hos Audi forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2005 Hei! Regner med at du fikk fordeler med metallhjul denna gangen!! skjedde d samme på min! Men etter at jeg satt på den nye, har jeg fått sinnsyk ulyd fra drevet til fordelern, har du samme problemet eller? Spes ved gasspådrag og slipp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2005 Hei!Regner med at du fikk fordeler med metallhjul denna gangen!! skjedde d samme på min! Men etter at jeg satt på den nye, har jeg fått sinnsyk ulyd fra drevet til fordelern, har du samme problemet eller? Spes ved gasspådrag og slipp! Dette fikk jeg på min også etter fordeler bytte, pipe lyd ved gass og slipp.....irriterende er det iallefall, kansje usunt også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2005 Skal på Audi me biln i morgen i få lyden sjekket!! Har mere skrape, raslelyd fra min... er sikkert ikke noe alvorlig! Gutta på audi hadde aldri hørt sånn før!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2005 Skal på Audi me biln i morgen i få lyden sjekket!!Har mere skrape, raslelyd fra min... er sikkert ikke noe alvorlig! Gutta på audi hadde aldri hørt sånn før!! Fortell hva de kommer frem til da? Hadde vært kjekt å fått bort den lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2005 Hei!Regner med at du fikk fordeler med metallhjul denna gangen!! skjedde d samme på min! Men etter at jeg satt på den nye, har jeg fått sinnsyk ulyd fra drevet til fordelern, har du samme problemet eller? Spes ved gasspådrag og slipp! Fikk med metalldrev. Har ikke hørt noe ulyder, men har ikke kjørt så mye heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2005 Jeg har også denne lyden raslelyden fra fordeleren, fra ca 1500 til 2000 rpm. Eneste jeg har klart å finne som årsak er dette "distributor rattle" http://www.20v.org/engprob.htm#distributor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2005 I følge audi ensjø, skulle det ikke være noe farlig, lyden kommer pga. slakk mellom tannhjulene, som skal være der(skjønn det den som kan). De påstår at det ikke er noe feil med fordelern! Noen som har fått fikset denne "Distributer rattle"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2005 Jeg har også denne lyden raslelyden fra fordeleren, fra ca 1500 til 2000 rpm. Eneste jeg har klart å finne som årsak er dette "distributor rattle" http://www.20v.org/engprob.htm#distributor I følge denne artikkelen, fårstår jeg at det er aksialslakk i fordeleren som er problemet! og at man kan fikse det ved å legge spacing mellom tannhjul og lager på fordelernen... Noen som har noe erfaring med d? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...