225/40-18 på ei 8-tomsfelg?

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Må få på noen sommer-lugger på denne dølle vogna mi! :)

Har RS6-felger liggende etter en Allroad, 8 tom me 45 ET. Ser at de fleste legger seg på 225/40 på normal senk. men bi 225 for spett for ei 8-tomsfelg?

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

NB: Ny i klubben og på forumet.. ser fram til å være en del av fellesskapet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes 225 passer fint på 8" bred felg. Dette er da min mening ;)

 

Velkommen i klubben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 225/40 på 8,5" felg, uten å synes det ble noe strekk på dekkene. Det kommer veldig ann på hvilket dekkmerke man putter på. Har flere kompiser som kjører på 225/40 på 8" felg, med 30-40 senk. Hvis du trenger litt strekk, burde du ta 215/40 dekk på 8" felg, men derigjen, kommer ann på hvilket dekkmerke du går på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men da går jeg nok for det.. Sharif anbefalte også 225/40-18 på Passat 3bg. Jeg vurderer Bridgestone..har en kjenning som har kjørt ut 1 sett bridgestone og 1 sett continental, hans erfaring var at conti sporer mye mere og slites dobbelt så fort. Støysvake begge merkene. Kjører relativt lite, og skal ha bil og dekk noen år, kjører mest langt når jeg først tar ut bilen, så gidder ikke kjøpe de helt billigste merkene til denne.. er livredd vannplaning ;) Har dere erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Zito F502 (hvis jeg husker riktig benevnelse på felgen) 8x18 ET45 med Sumitomo 225/40R18 på min -03 Passat 3BG stv. Den er senket ca 60mm med FK Silverline X. Fungerte fint det.

 

ET45 er litt høyt innpress for denne bilen. Den har ET37 originalt. ET45 bygger etter min mening for lite ut i hjulbuen etter min mening.

 

Nå kjører jeg Mesh II 8x18 ET35 med Sumitomo 225/40R18 med samme senk, og fungerer også helt greit.

 

Har slitt ut til sammen 3 sett med dekk. Noen sier jeg kjører mye.....

Skal i nærmeste fremtid gå over fra Sumitomo til Continental SportContact. Er spent både på kjøreegenskaper og støy.

 

Foran kunne jeg spacet ut litt for at det skal se bedre ut. Prøvde med 10mm, men det ble litt mye uten å "massere" hjulbuene/innerskjermene.

Bak har jeg spacet ut 15mm og det går sånn akkurat. Ved MYE last i bilen eller tung tilhenger subber det litt hvis man ikke er forsiktig i fartsdumper.

 

Avhengig av hvor mye senk du har, så vil du nok oppleve at bilen sliter noe mer fordekk enn vanlig.

Dette kan man unngå ved å montere justerbare camberstag, men disse koster "det hvite ut av øyet".

 

Etter min mening er 225/40R18 et trygt valg av dimmensjon på 8x18 felg.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men da går jeg nok for det.. Sharif anbefalte også 225/40-18 på Passat 3bg. Jeg vurderer Bridgestone..har en kjenning som har kjørt ut 1 sett bridgestone og 1 sett continental, hans erfaring var at conti sporer mye mere og slites dobbelt så fort. Støysvake begge merkene. Kjører relativt lite, og skal ha bil og dekk noen år, kjører mest langt når jeg først tar ut bilen, så gidder ikke kjøpe de helt billigste merkene til denne.. er livredd vannplaning ;) Har dere erfaringer?

 

Bridgestone støysvakt? I forhold til å kjøre rett på felgen da eller? Neida, men min erfaring med det merket er godt grep, men masse støy og sporing. Hadde 235/35 19 på en Passat 3BG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bridgestone støysvakt? I forhold til å kjøre rett på felgen da eller? Neida, men min erfaring med det merket er godt grep, men masse støy og sporing. Hadde 235/35 19 på en Passat 3BG.

 

Enig, Bridgestone støyer noe helt vanvittig! (basert på egen erfaring)

 

Michelin Pilot Sport PS2 er som å kjøre på fløyel i forhold. (basert på egen erfaring)

 

Denne testen kan være av interesse for deg:

Test - http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=101

Litt mer grafer - http://www.tirerack.com/tires/tests/chartDisplay.jsp?ttid=101

 

Her har de testa kvalitetsdekk mot hverandre, dekk som er med:

- Bridgestone Potenza RE050A Pole Position

- Continental ContiSportContact 3

- Goodyear Eagle F1 Asymmetric

- Michelin Pilot Sport PS2

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric vant testen og jeg har derfor kjøpt ett slikt sett for å prøve dem. Michelin Pilot Sport PS2 har jeg hatt tidligere og var vanvittig fornøyd med dem selv under ekstreme forhold :rolleye: men presses disse dekka slites de vanvittig fort!

 

Bridgestone dekka har jeg også hatt rett etter PS2 dekka og de støya mer og var hakket dårligere på veigrep. Men de var ikke langt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Nankang NS2 225/40 på 8x18 og 9x18 (bak), litt mye felg bak. Bilen ble en helt annen å kjøre, tilnærmet lydløs uten noen tegn til sporing.

 

Edit: Nå kan det selvfølgelig tenkes at de forrige dekka mine var helt ræva...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Nankang NS2 225/40 på 8x18 og 9x18 (bak), litt mye felg bak. Bilen ble en helt annen å kjøre, tilnærmet lydløs uten noen tegn til sporing.

 

Edit: Nå kan det selvfølgelig tenkes at de forrige dekka mine var helt ræva...

 

Har du noen gang prøvd "skikkelige" dekk? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Nankang NS2 225/40 på 8x18 og 9x18 (bak), litt mye felg bak. Bilen ble en helt annen å kjøre, tilnærmet lydløs uten noen tegn til sporing.

 

Edit: Nå kan det selvfølgelig tenkes at de forrige dekka mine var helt ræva...

 

Nankang kan vel sammenlignes med å kjøre på dekk av hardplast i forhold til ordentlige dekk.

 

Hadde før michelin PS2 og de er helt rå på vått og tørt samt støysvake. Har nå prøvd Good Year F1 Assymetric, og jeg ble vanvittig positivt overraska. Jeg syntest faktisk de var like gode som PS2 dekka, og en del rimligere. Har kjørt med disse nå i ca 5000 km og de fungerer like bra og er holdbarheten ser ut som er bra.

 

Skulle jeg anbefale et dekk, ville det blitt GY f1 assymetric, her får du knallgode dekk til ca 1000 lappen/dekk mindre en ps2 dekka.

 

225 er vel maks av hva jeg ville hatt på en 8" felg. Mer blir ikke noe fint og har en tendens til å se ballong ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang kan vel sammenlignes med å kjøre på dekk av hardplast i forhold til ordentlige dekk.

 

Hadde før michelin PS2 og de er helt rå på vått og tørt samt støysvake. Har nå prøvd Good Year F1 Assymetric, og jeg ble vanvittig positivt overraska. Jeg syntest faktisk de var like gode som PS2 dekka, og en del rimligere. Har kjørt med disse nå i ca 5000 km og de fungerer like bra og er holdbarheten ser ut som er bra.

 

Skulle jeg anbefale et dekk, ville det blitt GY f1 assymetric, her får du knallgode dekk til ca 1000 lappen/dekk mindre en ps2 dekka.

 

225 er vel maks av hva jeg ville hatt på en 8" felg. Mer blir ikke noe fint og har en tendens til å se ballong ut.

 

Høres bra ut :) Gleder meg til å prøve F1 Assym dekka som er på vei fra dekkonline.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 225 på 18x8 på min a4. Funker knall. Anbefaler Falken 452 dekkene på det sterkeste. :) Rimelig og gode dekk med greit støy nivå og godt feste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om jeg ikke må investere i noen kvalitetsdekk på nybilen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :) Gleder meg til å prøve F1 Assym dekka som er på vei fra dekkonline.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med de nye F1 Assymetric dekka, men de gamle gsd3 fikk du i to utgaver, en som var laget i tyskland og en som var laget i asia et sted (kina eller thailand eler noe...) Og disse er det utrolig stor forskjell på.

 

Men siden dekkonline opprinnelig er tysk, så får du nok tyske dekk går jeg ut ifra.

 

 

Falken dekka hadde jeg forrige sommer, og ble utrolig skuffa. Harde og vonde å kjøre på, støyer mye og ble slitt fort. Absolutt ikke vert pengene, kunne likegodt kjøpt nankang. I tillegg er det et helvete å legge på/av felg pga utrolig harde dekksider.

 

Med alle de dekkmerkene jeg har prøvd opp gjennom årene, så kan jeg trygt si at du stort sett får det du betaler for.

 

En annen ting det også kan være verdt å nevne er at at dekk kan være bra på en bil, men ikke like bra på en annen da vekt o.l. har mye å si. Det kan også vareier fra feks. 17 til 19".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltsjekka med dekkonline før bestilling. Asymmetric dekka blir lagt i USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltsjekka med dekkonline før bestilling. Asymmetric dekka blir lagt i USA.

 

Det virker veldig rart, for det står made in germany på mine. Good year er et amerikansk merke, men blir produsert i tyskland for det europeriske markedet, akkurat som bfg også er amerikansk, men blir laget av michelin i europa.

 

Jeg er rimelig sikker på at når du får dine står det made in germany. tror ikke assymetric dekka finnes i asia versjon, etter det jeg har fått søkt opp nå iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker veldig rart, for det står made in germany på mine. Good year er et amerikansk merke, men blir produsert i tyskland for det europeriske markedet, akkurat som bfg også er amerikansk, men blir laget av michelin i europa.

 

Jeg er rimelig sikker på at når du får dine står det made in germany. tror ikke assymetric dekka finnes i asia versjon, etter det jeg har fått søkt opp nå iallefall.

 

Time will show :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe takker for alle erfaringer! Dette med dekk er vannvittig morsomt å diskutere, for alle har ei mening og det er som regel det stikk motsatte av nestemann!:) Var i morges å kjøpte Vredestein Sessanta hos dekkskift.no i fjerdingby. Når det kom til dette dekket var faktisk de alle fleste på forumet positive. Så er veldig spent. Europeisk dekk, med jamt over gode egenskaper på støy, vann, sporing og brems sies det. Men klart..dette er jo også fra bil til bil! det er jo verd å ta me i diskusjonen! :)

Dette dekket hadde i tillegg ett barskt mønster og en fin overhengende kant, kanskje man kan spare felgen litt også:)

Prisen var grei, 1500,- Interdekk lillehammer selger dette til 1200 og noe smått noe, men da med frakt i tillegg. Har ikke tålmod til å vente på disse onlinesjappene, får heller bare betale noen hundringser i mellom.. men selger hos dekkskift.no hadde ett godt poeng i at siden de importerer og legger på hjula selv, blir evt. reklamasjonsgangen i handelen utrolig mye enklere. Nå gjelder det å få det på vogna så pass man kjørt litt før snøen legger seg over det ganske land igjen;)

Og da er det plutselig handel av vinterdekk som står for tur.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.