Bytte av toppakkning, Golf mk3 - Haster!

Anbefalte innlegg

Hei, sitter og funderer og kjøpe en golf 3 1,8 med en toppakkning som

må byttes, og må avgi svar på om jeg skal ha bilen eller ikke.. Og i den sammenheng lurer jeg på ca hvor lang tid det går og bytte toppakkninga fir en som er kyndig? Og hvor det er rimeligst og kjøpe pakkning.

 

 

Mvh Chris Smith

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er monopint så er det grei jobb litt mer jobb hvis det er sprut. Tar det på noen timer hvis den som skrur ikke har 10 tommeltotter. Toppakning og topplokkbolter byttes og pris er det ikke så stor variasjon på etter det jeg har opplevd. Bytt også registerreim og spennrulle så er du sikker på at den ikke ryker. Jeg bruker og kjøpe slike ting på Reko i ski da de er store på motordeler og har bedre priser enn de fleste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ganske enkel jobb.. tar litt tid, men absolutt ikke vanskelig om man har skrudd litt før.

deler havner på ca 3000,- (nettopp tatt en topppakningbytte på en golf 4 med omtrent samme motor)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at selv om selger sier at "det bare er toppakning" som må byttes så KAN det være andre ting som også må gjøres eller som er defekt...

Kanskje toppen må planslipes f.eks..osv..

 

Hvis du også demonterer exosmanifold så er det typisk at det knekker pinnebolter som i værste fall må borres ut...da må nye bestilles også går det plutselig ei uke..

 

Been there..!

 

Bare ment som et tips..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette nå nylig for første gang og det gikk helt greit. Tok en del bilder underveis som kan være til hjelp http://vagner.jeje.je/bilder/album554

 

Jeg handlet alt på mekonomen (toppakning, innsugpakning, eksospakning og strekkbolter) som var det billigste jeg fant. Jobben tok meg ca 2 kvelder med mye loking. Rett verktøy er cluet mener jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også mye å spare på å handle deler på rett plass. Strekkboltene koster 10-20 kr stk i USA og rundt 80 kr her på berget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, tror jeg satser på bilen jeg da.. hmm er faktisk ikke helt sikker på om det er monopoint eller innsprut, er iallefall en 1995mod 1,8 pink floyd utgave, registerreim osv, ble bytter for ca 1måndte siden (får med kvitteringer på dette) tror det skal være et rimelig greit kjøp, ny registerreim, bilen er strøken bortsett fra en bongel i venstre frammskjerm, og strøkent innteriør, vokseneid med 218 000 på telleren, eu ok og årsavgifta er betalt, så tror ikke 7500,- er en upris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en DIY tråd her. Er temmelig bra forklart og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor omfattende en sånn jobb blir, er umulig å svare på.

Har byttet på 10-15 biler og de to siste var reint skjær helvete.

Alle boltene på eksosmanifolden var rusta fast og knakk, i tillegg utrolig trangt å komme til.

Når jeg begynte å bore ut de knekte boltene var det selvfølgelig en som ikke kom ut hvor jeg knakk skrueutrekkeren nedi. Endte opp med å måtte senkegniste den ut.

 

Hørte med Møller hva de tok for en sånn jobb og fikk svar 10.200,- + deler og ca en tusing for hver skrue som skapte problemer.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe jeg er heldig da, hehe.. han som bor i leiligheta nedenfor meg er mekaniker, så tror faktisk jeg skal spørre hva han skal ha for og gjøre jobben svart.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.