#1 Skrevet Juli 21, 2009 Skal kjøpe dekk til passaten 225/45-18. Hvilke dekk kan være de beste til rundt en 1500,- stk. En kjenning i ford-miljøet mener at Bridgestone er veldig retningssterke og støysvake pluss god holdbarhet, samtidig som han ikke er fornøyd med Continental. Hva med Marangoni eller hankook? ser byttdekk.com er rimelige på disse. Er dette foresten en seriøs aktør? Tar i mot alle innspill med takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2009 Snakket nettopp med Dekkskift I fjerdingby, og han mente at Vredestein Sessanta var det beste.. men regner med det er siden han selger det i bøtter og spann.. noen som ruller rundt på sånne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2009 Hva med Marangoni eller hankook? ser byttdekk.com er rimelige på disse. Er dette foresten en seriøs aktør? Tar i mot alle innspill med takk!! Jeg har nettopp fått på Marangoni Mythos i 225/40-18 på Golfen. Virker så langt som et veldig ok dekk. Litt støy er vel det eneste, men så er jo Golf V ikke spesielt godt isolert mot nettopp hjulstøy. Mulig det er bedre på Passat;). MYE bedre en Nankang iallefall, men ikke helt i Continental-klasse. Satt bra på vått:). Hankook har jeg ingen erfaringer med, men mener de vant en dekktest i Tyskland. Byttdekk er nok i utgangspunktet en seriøs aktør ja. Problemet er at de sender dekk/felger helt fra Sverige: rolleyes. Det tok ca 2,5 uker for å få felger og dekk som jeg bestilte, mens andre får tilsvarende bestillinger på under en uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2009 Har akkurat byttet fra Bridgestone 235/30-17 til Falken 235/30-20 Falken, og det var ikke noe mer dekkstøy i hverfall. Hadde Falken en liten stund på Golfen og, men har ikke fått testet holdbarheten enda. Men når det gjelder dekk, får man det man betaler for..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2009 Har akkurat byttet fra Bridgestone 235/30-17 til Falken 235/30-20 Falken, og det var ikke noe mer dekkstøy i hverfall. Hadde Falken en liten stund på Golfen og, men har ikke fått testet holdbarheten enda. Men når det gjelder dekk, får man det man betaler for..... Jeg gikk fra 205/55-16 Conti premiumcontact til 225/40-18 Marangoni så det kan ha litt innvirkning på mine erfaringer å gjøre ang. hjulstøy;). På en 03 Volvo V70 som min far hadde før stod det 225/45-17 Marangoni Mythos dekk på. Mindre dekkstøy fra de såvidt jeg husker, men v70en var generelt bedre støyisolert enn Golf V:). Hadde jeg hatt et fritt budsjett så hadde jeg selvsagt valgt et premiummerke ala Continental Sportcontact, Michelin Pilot Sport etc.. Hvilket Falken dekk har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2009 Hankook v12 evo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2009 Snakket nettopp med Dekkskift I fjerdingby, og han mente at Vredestein Sessanta var det beste.. men regner med det er siden han selger det i bøtter og spann.. noen som ruller rundt på sånne? Kan gå god for de dekka der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2009 Jeg har hatt Hankook K107 Evo S1 i 235/35/19 og har ikke noe negativt å utsette på Hankook.. Hør eventuelt med Gundersen Sportscar i Råde, tlf 69280562 el http://www.gundersensportscar.no, han har veldig gode priser og service.. Jeg handler alle mine dekk via han.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2009 Hadde jeg hatt et fritt budsjett så hadde jeg selvsagt valgt et premiummerke ala Continental Sportcontact, Michelin Pilot Sport etc.. Hvilket Falken dekk har du? FK452. De er også ganske like på støy som de BF Goodridge jeg hadde før, muligens noe bedre på bremsing, både vått og tørt. Små nyanser sånn til daglig kjøring. Vanskelig å merke forskjeller på sånt uten skikkelig testing på bane. Det har ikke jeg råd til å gjøre med 4-5 merker før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal kjøpe:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2009 Har gode erfaringer med Kumho KU31 og Vredestein Sessanta. Sjekk http://www.dekkonline.com for gode priser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2009 ja ingen tvil om at medlemsmassen er fornøyd med Vredestein Sessanta. Men holder de? De er ikke borte på 10000 km? Har du kjørt lenge på disse rune? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2009 Hvor lenge de holder kommer litt an på kjørstil og pilot;) Vredestein hadde jeg 2 sesonger, og masse mønster igjen. Det var på Golf IV`n. Kumho hadde jeg på Golf VR6`n nå sist. Kjørte ikke så lenge på dem før bilen ble solgt, men dem var veldig støysvake og bilen ble "roligere" på veien enn med billigdekkene som sto på før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2009 Hvor lenge de holder kommer litt an på kjørstil og pilot;)Vredestein hadde jeg 2 sesonger, og masse mønster igjen. Det var på Golf IV`n. Kumho hadde jeg på Golf VR6`n nå sist. Kjørte ikke så lenge på dem før bilen ble solgt, men dem var veldig støysvake og bilen ble "roligere" på veien enn med billigdekkene som sto på før. ja det er jo det som er viktigst egentlig..at de ikke er helt retningsville. Piloten er ganske tam blitt så det er nok ikke det største problemet. Bruker nesten ikke vogna..kjørte 6000km i fjor:p så da hyrer det sikkert! Satser sikkert på dekkskift.no for det er i nærheten, og de har vredestein på lager. Disse nettbutikkene virker som de har leveringstid som varierer veldig. så da betaler jeg heller en hundring ekstra for hjulet og får det på i en fei! Må få slept den ned litt også.. Eibach sett på tur. er det en stor jobb å montere senkesett på passat? Må vell ut med fjærbeinet forran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 21, 2009 ja det er jo det som er viktigst egentlig..at de ikke er helt retningsville. Piloten er ganske tam blitt så det er nok ikke det største problemet. Bruker nesten ikke vogna..kjørte 6000km i fjor:p så da hyrer det sikkert! Satser sikkert på dekkskift.no for det er i nærheten, og de har vredestein på lager. Disse nettbutikkene virker som de har leveringstid som varierer veldig. så da betaler jeg heller en hundring ekstra for hjulet og får det på i en fei! Må få slept den ned litt også.. Eibach sett på tur. er det en stor jobb å montere senkesett på passat? Må vell ut med fjærbeinet forran.. Bra service på Dekkskift, så peis på!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 23, 2009 Besøkte den lokale sjappa(garasjen) Dekkskift.no med ett smil om munnen i morges! Bra service og Vredestein i bagasjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...