Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett problem med at det lekker inn vann i bilen min.

Dette skjer når bilen står stille over natta, og nå om dagen har det vært veldig mye vann!

Dette gjelder bare på førersiden.. i går byttet jeg plastikken innenfor dørtrekket, og fikk det skikkelig tett med pakningsteip. Men i dag var det like ille..

Det som var rart i dag var at det virket som mesteparten av vannet lå oppå gulvmatta, ikke på gulvet.

bilen har ikke soltak!

noen som har noen forslag på noe jeg kan sjekke ut? er noe dritt dette med det været som er nå om dagen:(

takker for alle svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bort et tilfelle der det lak gjennom en plate i "vinduvisker-mekanisme-kassen" under panseret.. På førersiden..

Bare skru ned nederste del av dashbordet og kjenn med hendene hvor det er vått, så har du litt mer peiling på hvor vannet kommer fra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at det ikke er løv og drit som tetter dreneringen i "trauet" der viskermotor sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis plastdekselet som skal ligge over vannkassen er borte så lekker det inn masse vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sjekket under plastikken til vannkassen (som er hel og til stede) og der så alt bra ut.

men den tetningslisten som sitter under vinduet på førerdøra er ganske slapp, og "gaper" så det renner nok inn mye vann der,

jeg fikset jo plastikken her om dagen, men kan det fortsatt renne inn vann da?

takker for svar=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet med min golf i fjor, og det viste seg å være det ene dreneringsrøret fra vannkassa som var tettet igjen av løv og barnåler osv. Det resulterte i at vannkassa blei fylt opp av vann som tilslutt rant gjennom ved en ledningsgjennnomføring. Hvis du vil "feilsøke" på samme måte som meg, kan du gjøre følgende:

1. Ta ut stoler, gulvteppe og isolasjon foran for å tørke dette. (Dette må gjøres uansett når du har funnet ut hvor det lekker)
  2. Tørk opp alt vann som evt. ligger igjen på gulvet inni.
  3. Legg papir rundt kanten av gulvet inni, dvs. under dørene og under dashen. Evt. kan du legge avispapir over hele gulvet.
  4. Spyl bilen med hageslangen et par minutter.
  5. Sjekk hvor papiret er vått, så finner du sikkert ut hvor vannet kommer fra også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.