Kaffi i klima = bilen starter ikke

Anbefalte innlegg

Du åpnet relèet og prøvde å trykke den lille platen inni der mot den hylsa med kobber?

Men sjekket sikringen i motor rommet? I min bil lå det rett over bremsekraftforsterkeren(festet til vannkassa)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok av deksel og trykket den lille "plata" på sida, men ikke helt sikker om jeg gjorde som jeg skulle, derfor jeg bestilte ny for å fjerne en feilkilde til...

Har sjekket det jeg har funnet av sikringer inkl i motorrom, men ikke sikkert jeg har funnet alle :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut av noe mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre ikke enda... Møller sendte rele idag tidlig med budbil til det lokale verkstedet, men de har ikke motatt noe :( Dersom de ikke får det imorgen tidlig får jeg kjøre selv til Møller å hente det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre ikke enda... Møller sendte rele idag tidlig med budbil til det lokale verkstedet, men de har ikke motatt noe :( Dersom de ikke får det imorgen tidlig får jeg kjøre selv til Møller å hente det

Utifra det du skriver så vil det jo ikke hjelpe med relé da.

Når du trykker inn den "plata" så er det samme som å koble en leding mellom de 2 stikkene som reléet skal styre. kobler det ikke inn i det hele tatt med det nye så er det jo noe galt med styrestrømmen.

Er fortsatt overbevist om at det er 1 eller flere defekte sikringer som ikke er lokalisert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å faktisk konstatere att relè-et er gåent?

Demonter det og mål mellom kontaktsett, mens du kobler inn og ut manuellt som beskrevet over.

men det er kanskje enklest å bare bytte relè for en usakkyndig person :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del skjønner ikke at folk leverer bilen sin på Ikke-merke verksted for å feilsøke på denne type ting. Koster vell ikke all verden å ta den på en bilhenger noen mil? Som regel koster det masse penger og en må tilslutt sette den på møller for å få det iorden uansett.

Møller har oversikt over alt av ledningsnett på bilen og har derfor mye større sjans for å finne feilen på kortere tid en noen som må stå å tippe på hva som er galt.

Sier dette bare fordi jeg har vert ute for denne type situasjon mange ganger før som møller ansatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er heller ikke overbevist at det er relet som er gåent, klamrer meg bare til ett lite håp :) Har som sagt godt over alt jeg har funnet av sikringer, men veldig godt mulig at jeg har oversett noen. Desverre er Sharan en litt ukurant bil og få som "kan" den, har spurt på to lokale verksted + Møller om de kjenner til andre sikringer uten at jeg har fått nyttig hjelp. Stusser bl.a. på at jeg ikke har funnet større sikring enn 30a da jeg ville trodd det bl.a. var en større hovedsikring eller noe ett eller annet sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del skjønner ikke at folk leverer bilen sin på Ikke-merke verksted for å feilsøke på denne type ting. Koster vell ikke all verden å ta den på en bilhenger noen mil? Som regel koster det masse penger og en må tilslutt sette den på møller for å få det iorden uansett.

Møller har oversikt over alt av ledningsnett på bilen og har derfor mye større sjans for å finne feilen på kortere tid en noen som må stå å tippe på hva som er galt.

Sier dette bare fordi jeg har vert ute for denne type situasjon mange ganger før som møller ansatt...

NAF har dratt bilen hvor den står nå, ingen verksted har feilsøkt på den.

Ett av flere problem er at ingen (inkl Møller) har kapasitet til å se på bilen nå pga ferieavvikling derfor jeg her og nå famler i blindet selv, først neste uke begynner det å nærme seg håp om at noen kan se på den og sannsynligvis blir det hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er heller ikke overbevist at det er relet som er gåent, klamrer meg bare til ett lite håp :) Har som sagt godt over alt jeg har funnet av sikringer, men veldig godt mulig at jeg har oversett noen. Desverre er Sharan en litt ukurant bil og få som "kan" den, har spurt på to lokale verksted + Møller om de kjenner til andre sikringer uten at jeg har fått nyttig hjelp. Stusser bl.a. på at jeg ikke har funnet større sikring enn 30a da jeg ville trodd det bl.a. var en større hovedsikring eller noe ett eller annet sted.

Ja, men Møller sitter på all info de trenge for å feilsøke, saken er bare at de ikke gir dette ut til deg for at du evt. skal levere dette til et annet verksted så de får tjene penger på jobben.

Om timeprisen på møller er det som skremmer deg så vil det i det lange løp sansynligvis bli billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF har dratt bilen hvor den står nå, ingen verksted har feilsøkt på den.

Ett av flere problem er at ingen (inkl Møller) har kapasitet til å se på bilen nå pga ferieavvikling derfor jeg her og nå famler i blindet selv, først neste uke begynner det å nærme seg håp om at noen kan se på den og sannsynligvis blir det hos Møller.

okay, mistolka sikkert den delen der du skreiv at møller hadde send reléet med budbil til et verksted:)

Kjipt at det er ventetid da, men skal du først feilsøke litt selv så begynn med å finne de sikringer. Husker ikke i hodet hvor de ligger, men under rattet bak dekselet og i motorrommet er vanlige steder for de litt større og "vitale" sikringene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, mistolka sikkert den delen der du skreiv at møller hadde send reléet med budbil til et verksted:)

Kjipt at det er ventetid da, men skal du først feilsøke litt selv så begynn med å finne de sikringer. Husker ikke i hodet hvor de ligger, men under rattet bak dekselet og i motorrommet er vanlige steder for de litt større og "vitale" sikringene

Jeg kjenner de på verkstedet, og for at det skulle gå raskest mulig å få det tilsendt skulle rele bli tilsendt til de ilag med noen andre deler med budbil :) De på det verksted sa rett ut at de uansett ikke ville ha jobben pga de ikke følte seg kvalifisert til slike oppdrag som dette :)

I motorrom er der 3 sikringer som alle er OK, under dashbord er "de vanlige", sikkert noen å 30 stk, men utifra sikringoversikt tror jeg ingen av de går på motoren, bare på lys, stereo, oppvarming osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ligger ingen inne en liten boks som det går noen ledninger til som ligger over bremsekraftforsterkeren? Der var min svidd av, det var 50A sikring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk byttet rele idag uten at det hjalp det spor, så bilen går iløpet av helga til Møller :( Fannt en 50a sikring over relea når jeg fikk åpnet mer opp, men som med de andre sikringene så var også denne iorden.

Ser litt mørkt på det siden de i utgangspunktet mer eller mindre er fullbooket ut august, men får bare krysse fingrene for at de får sett på den innimellom de andre bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold oss oppdatert om hva som er galt da.. Kjekt å vite hvis en annen skulle søle kaffe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en gladtelefon fra Møller tidligere idag, de hadde fått avbestilling og dermed tid å se på bilen min og etter noen timers feilsøking hadde de funnet en sikring i motorrommet (til motorstyringa) som var gåen :) Byttet den og bilen gikk som normalt igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50A? den som stod inne i en liten boks ved vannkassa?

Bra det ordnet seg da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet desverre ikke hvor sikringen var da det ikke var jeg som hentet bilen... eneste jeg ble fortalt var at de brukte endel tid på feilsøking men at det også tok endel tid med demontering da den var relativt godt "hjemt".

Veldig glad for at det er iorden jeg også, og den også på en relativt rimelig måte :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en gladtelefon fra Møller tidligere idag, de hadde fått avbestilling og dermed tid å se på bilen min og etter noen timers feilsøking hadde de funnet en sikring i motorrommet (til motorstyringa) som var gåen :) Byttet den og bilen gikk som normalt igjen!

Det var det jeg sa! :)

(måtte bare;) )

Bra at de fikk liv i den igjen da, så slapp du vell etter forholdene rimelig unna problemet ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.