#1 Skrevet Juli 21, 2009 Tatt på meg å få shinet opp sjefens A6. Bilen er nøyaktig 1 år gammel, men ser desverre ikke slik ut i lakken. Et resultat av uheldig valg av vaskeprogram som endte med børstevask av en svært møkketene bil og polering hos våre nye landsmenn. Har lenge vært planen å ta denne, men først nå har det passet for eier og meg samtidig. Skulle egentlig være ferdig til i morgen, men etter vask og inspeksjon var det klart at det blir en mere omfattende jobb og levering er utsatt til søndag. Dag 1: Fikk bilen levert rundt kl 18 og dro rett avgårde for å vaske den. Viste at utganspunktet ikke var bra, MEN at det skulle være så ille ante jeg ikke. Vanlige prosdyren for vask. Først fikk hele bilen en runde med Scholl Rapid 9000 og felgene en runde med Bilberry safe wheel clean. Spylte så av med HT og samme prosedyren en gang til, men denne gangen fikk dekkene en runde med CG Premium Blue Wheel and Rim cleaner. Lot dette stå noen minutter og toppet det hele med skum fra selvvaskeanlegget. Etter at denne blandingen hadde fått virke i noen minutter ble det igjen spylt med HT. Så ble hele bilen vasket med SV Wash pudle i såpevann med Duragloss 901 og CG Citrus wash. Spylte så med HT og tørket bilen med CG Miracle dryer. Kjørte ut i solen for litt bilder. Etter bilder bar det hjem i arasjen for å gå over bilen med clay, demontere det som kunne demonteres og maskere det som skulle maskeres. Tid for nye innspeksjon av lakken før det tatt en par små prøvefelt. Etter dette ble det litt mere bilder før sofaen ble inntatt. Dag 2: En god natts søvn etterfulgt av en bedre frokost før en psykte seg opp for å begynne på bilen. Tapet opp et felt på bakskjermen for å se om jeg fikk til et bra 50/50 bilde. Begynte som jeg avsluttet igår med Sip/Ull og PO85RD/finishing pad. Det jeg opplevde i dag var at SIP/Ull tok bra, men var ufattelig tungt å jobbe med. Flex`en jobbet tungt og man kan vell trygdt si at lakken var sticky å jobbe med. Det rare var at dette kun oppstod på enkelte av panelene. Ble til at jeg gikk over på Scholl S03+/Ull og Scholl S40/Orange. Lettere å jobbe med og ble minst like bra. Ble 7 lange timer idag. Rakk å kjøre både SIP/Ull og PO85RD eller So3+/Ull og S40/Orange på hele venstre siden, panseret, frontfanger og bakluke. Taket, høyre siden og bakfangeren blir tatt i morgen. Dag 3: Kjørte fedig høyre siden, bakfanger og taket, først med Scholl S03+ så med Scholl S40 på henholdsvis blå og orange pute. Dro bilen ut i regnværet og spylte godt med avfetting og HT for å få bort poleringsrester og poleringsstøv. Inn igjen i garasjen, tørket og satte lyset på. Venstre siden var bra, men ikke høyre siden. Fremdeles litt kjørespor igjen. Frem med maskinen igjen. Kjørte over med PO85RD på finishing pad og dermed var kjøresporene borte vekk . Hele bilen fikk en runde med CG Vertua Bond og så en runde med CG 5050 limited edition. Når det ble tid for bilder bøtteregnet det ute så ble i første omgang kun bilder inne i garasjen, MEN på vei ut for å levere bilen så stoppet regnet så da var det bare å rive frem kameraet på nytt. Desverre ikke noe bilder i sollys, men i alle fall utebilder. Dro hjem til eier for å levere bilen. Han kom ut tittet og lurte på om jeg hadde omlakkert bilen . Mente også bilen var blankere nå en da den ble hentet ut ny fra bilbutikken. Strålende fornøyd med andre ord Produktliste: Dekk/Felg Bilberry safe Wheel Clean 1:3 CG Premium blue wheel and rim cleaner 1:5 Skum fra selvvaskeanlegget SV Pneu Utvendig vask: SS bøtter m/gritguard Duragloss 901 CG Citrus Wash SV Wash pudle Scholl Rapid 9000 1:2 Lakkpleie: Menzerna SIP Menzerna PO85RD Scholl S03+ Scholl S40 Ullputer (Fra Scholl) Blå puter (Fra Scholl) Orange puter (Fra Scholl) Sorte puter (Fra Scholl) CG Vertua Bond CG 5050 limited edition Før vask: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2009 Med SchollRapid 9000, CG Premium Blue wheel and rim cleaner, Bilberry safe wheel clean og skum fra selvvaskeanlegget: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2009 Kjørespor, hologrammer, vaskeriper etc. Her fantes ALT: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2009 Bilder tatt med hjelp fra 500w Halgonelys: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2009 Tatt en kjapp runde med SIP/Ull og PO85RD/Blå finnishing pad fra Details domain(om jeg ikke husker feil) Baksjerm ferdig tapet: Etter en runde med SIP: Etter en runde med PO85RD: 50/50 av baksjermen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2009 Litt forskjellige bilder fra dagen idag: Bakluke før S03+ og S40: Bakluke etter S03+ og S40: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2009 Noen bilder tatt inne i garasjen. Litt mørke, men men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2009 Så de jeg fikk tatt ute før levering: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2009 Helt utrolig..... Du er en MESTER! Men er også ganske utrolig at folk ikke klarer å ta bedre vare på de nye fine bilene sine altså... Bare kjører den i vaskemaskinen hver 3 mnd eller når det er en spesiell anledning... Ikke bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2009 Digger disse trådene dine Ørjan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2009 Skjønner godt at han trudde du hadde fått omlakkert bilen Resultatet her er jo bare helt enestående.. All respekt fra meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2009 Imponerende! Lite spørsmål; Hva skjer med avtalt pris når bilen viser seg å være mye vanskeligere/mer jobb enn antatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2009 Imponerende! Lite spørsmål; Hva skjer med avtalt pris når bilen viser seg å være mye vanskeligere/mer jobb enn antatt? Da får Eier beskjed FØR jeg setter igang (gjerne med noen bilder på mail eller mms) om at bilen er sånn og sånn og at jeg kan gjøre jobben til avtalt pris/tid, MEN da blir ikke resultatet så bra som det kan bli. Eier får så pris på hva det vil koste og gjøre det best mulig og hva tid det vil ta og kan så ta valget selv på hva vedkommende ønsker å gjøre. Prisene jeg gir blir gitt med forbehold og ofte ser man ikke hvor ille det er før etter en skikkelig vask når en får fjernet all voksen som skjuler riper og defekter i lakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2009 Helt utrolig..... Du er en MESTER! Men er også ganske utrolig at folk ikke klarer å ta bedre vare på de nye fine bilene sine altså... Bare kjører den i vaskemaskinen hver 3 mnd eller når det er en spesiell anledning... Ikke bra... Er vel en firmabil og da er det ikke alle som bryr seg om den som om det skulle vært privatbilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 22, 2009 Jepp. Godt mulig det. Men ser og kjenner folk som gjør sånn med nye privat biler og. En kamerat av meg fikk kjøpe en 06 Mazda 6 fra svigerforeldrene sine som aldri hadde hatt den i maskin og den var strøken. Etter et halvt år med maskinvask så ser den ikke ut... Men nok en gang Ørjan: Konge resultat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 22, 2009 Dæven røske som denne så ut i begynnelsen... Vanvittig bra gjennomført, Ørjan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 25, 2009 Utrolig hva som går an å få til med "bare" polering:) Bilen ble jo som ny! om ikke bedre ser det ut for:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 26, 2009 Uten tvil en ekstrem makeover ! flott resultat som vanlig Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...