#1 Skrevet Juli 21, 2009 Hei . Er det noen her som har vært på trafikkstasjonen i Arendal og fått godkjent senkesettet sitt inn i vognkortet ? MVH LJG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2009 ikke vært der, men flere andre steder... må ha med tuv papirer, + papirer på nylig tatt 4hjulskontroll og ha med bilen for visning.. aldri hatt problemer med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2009 Ok . Har tuv papirer og tatt 4 hjulskontroll , så det er i boks. Men viste ikke om noen hadde vært akkurat i Arendal, åssen de var der. Om de er greie på godkjenning av senkesett. Jeg bor i Mandal, så er litt kjipt å kjøre 8 mil også bare snu igjen for at det ikke blir godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2009 fikk beskjed om å ha med papirer på at lastavhengig ventilen var justert også jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2009 Lastavhengighetsventil skal bare sitte på biler uten ABS så vidt jeg vet. (det finnes noen som har både lastventil og ABS, men de er i fåtall) Har en coupe '92 som jeg har abs og lastventil på. Siden jeg ikke hadde papirer på justering av lastventil ble det masse tull, men enden på visa var at BT faktisk selv sa at så lenge det var ABS hadde ikke lastventil noe å si så den ble godkjent. BTW: Noen steder må du kunne kjøre over en 11,5 cm høy kloss for at de skal godkjenne den. (mulig dette bare gjelder justerbart) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2009 11,5 cm høy kloss?? hadde ikke jeg klart i allefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=110791&highlight=Godkjenning+senkesett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2009 Hva er egentlig vitsen med å godkjenne det? Blir du stoppet i teknisk av det norske UP, eller Vegvesen får du mangellapp uanset.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2009 Hva er egentlig vitsen med å godkjenne det? Blir du stoppet i teknisk av det norske UP, eller Vegvesen får du mangellapp uanset.. Ikke hvis det er godkjent og står i vognkortet...? Dessuten har ikke UP "kunnskap" til det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2009 Ikke hvis det er godkjent og står i vognkortet...? Dessuten har ikke UP "kunnskap" til det.. samme hva det står i vognkortet gitt kan nok hende de finner det for godt å mener at bilen din, den er for lav den! samme hva det står! her har du drivi med noe muffins!! jeg kommer ikke til å vise noen bil på BT før jeg får mangel lapp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2009 Takk for mange svar:) VW-Audi forhandler her i Mandal, de vil ikke eu-godkjene bilen vis ikke senkesettet er i vognkortet. Så må få det inn i vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 23, 2009 Takk for mange svar:) VW-Audi forhandler her i Mandal, de vil ikke eu-godkjene bilen vis ikke senkesettet er i vognkortet. Så må få det inn i vognkortet. Strengt talt har de vel ikke lov til å EU-godkjenne bilen med mindre senkesettet er innført i vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 23, 2009 Hva er egentlig vitsen med å godkjenne det? Blir du stoppet i teknisk av det norske UP, eller Vegvesen får du mangellapp uanset.. jeg ble stoppet her om dagen, å fikk ikke noe mangel lapp av BT siden jeg har det i vogn kortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 23, 2009 Har blitt stoppet i teknisk kontroll i Bærum, og det eneste de sjekket da var førerkort og vognkort. Fikk kjøre innen det hadde gått ett minutt. Bilen er senket 30mm og rutene er sotet 50% bak b-stolpe og 24% foran b-stolpe. Hadde forøvrig også bilen på kjøpstest hos NAF, og da påpekte han at rutene foran var sotet ulovlig- men da svarte jeg at det er lovlig med 24% foran og da nikket han samtykkende og sa OK. Han så ikke forskjellen på rutene foran og bak før jeg nevnte det, og da virket det ikke som noe problem likevel. Han nevnte ingenting om at bilen er senket. Hadde nok fått bilen EU-godkjent hvis dét hadde vært situasjonen. Hva koster en firehjulskontroll på et vilkårlig verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 23, 2009 jeg ble stoppet her om dagen, å fikk ikke noe mangel lapp av BT siden jeg har det i vogn kortet da hadde du flaks kan jo se fra en mil unna at du ikke klarer å kjøre over en 2"4" på høykant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2009 da hadde du flaks kan jo se fra en mil unna at du ikke klarer å kjøre over en 2"4" på høykant næh.. bilen er ikke lav .. så tror nok jeg klarer å kjøre over 11 cm.. nå er det kun fangeren som er veldig lav.. den bygger så teit.. så med den fangeren så kommer jeg nok ikke over.. men måtte bare le.. for var to stykker som sto der fra BT.. å ho ene var opptatt med en som var blitt stoppa... og han som kom uti veien for meg. han sprang ut når jeg var ca 30 meter unna i 60 sona, han kasta seg ut av bilen å snubla nesten..skapte fullstendig kaos for bussen skulle også ut i veien.. hehe.. så han tenkte nok!! "ååå ungdomsbil!! den skal jeg ta " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 23, 2009 Hva koster en firehjulskontroll på et vilkårlig verksted? på møller bardufoss sa de 1500kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 24, 2009 Var i Arendal og fikk skrevet inn senkesett for litt under 2 år siden, hadde med TÜV og 4-hjulskontroll papirer og det gikk som smurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 24, 2009 Godkjente en Lexus for ett par dager siden. Dette var arkene jeg måtte ha med. - TÜV - 4-hjulskontroll - Kontrollark ifra Toyota om hvor mye bilen var senket* *Bilen ble senket hos Toyota, og dem måtte fylle ut ett ark hvor dem krysset av at eier var informert om andre kjøreegenskaper, at hjulene ikke subbet ++, hvorfor det arket måtte leveres er for meg en gåte. Da man kan skifte alt man vil på bilen selv. Men jeg slapp ihvertfall kjøre over en 11cm stokk, som jeg aldri ville kommet meg over Bare V.F. demperen ble kontrollert. Bake så han ikke noe forbi felgen, og tok det som at det var OK, siden jeg hadde arket ifra Toyota. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...